DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 10. listopadu 2014

Home » » Minirecenze/minireview - AT THE GATES - At War with Reality (2014)

Minirecenze/minireview - AT THE GATES - At War with Reality (2014)


AT THE GATES - At War with Reality
CD 2014, Century Media Records

Album po devatenácti letech navrátivších se AT THE GATES jsem očekával s napětím a těšil jsem se jako malý kluk. Vložil jsem ihned po zapůjčení CD do slotu a pustil play. Vyhrnul se na mě klasický melodický death metal, hraný s nadšením a velkým citem pro věc. V době největší slávy tohoto stylu a v období, kdy mi bylo lehce pod dvacet let bych podobná alba hltal plnými doušky. Tenhle melodický proud ve smrtícím kovu se bohužel nejen pro mě velmi brzy vyčerpal. Švédi sice letos nahráli poctivé album, plné dobrých nápadů, ale na dnešní dobu to je již dávno málo. Chybí mi kousek něčeho zajímavého, něco, co bych od nich už dávno neslyšel. Většinou mi podobné věci a přístup u kapel nevadí, ale tady jsem zůstal skoro nepoznamenaný. Abych pravdu řekl, tak nejvíc mi vadí hlas Tomase Lindberga. Ten se krásně hodí k jeho kapele LOCK-UP, ale tady je mi spíše na obtíž. Uštěkaný a jakoby unavený. Deska asi potěší všechny ty, kteří zůstali v melodickém death metalu ponořeni po celou dobu jeho existence (i když už je to spíš přežívání - celý tenhle styl je bohužel nějak vyčerpaný nebo mě to alespoň tak přijde), ale se mnou to nic moc nedělá. Chápu nadšené ovace kritiků, chápu velebení fanoušků do nebes, ale pro mě se jedná jen o slabý odvar z minulých alb. AT THE GATES jakoby nahráli "At War with reality", protože musí. Jejich přístup mi přijde podobný tomu, který zvolili loni CARCASS. Ti na mě také působili dojmem, že vydali desku jen z "povinnosti". Úspěch je sice zaručen, účty zaplaceny, ale kouzlo se nějak vytratilo. Alespoň pro mě. Album, kterému chybí to nejdůležitější. Drive.



Asphyx says:

Comeback AT THE GATES after 19 years is quite successful. Cold melodies, classic procedure and singing refrains. Unfortunately nothing new. I've listened all this perhaps thousand times. It seems to me that "At War wit Reality" is recorded from duty. I miss more drive, new ideas. Tomas Lindberg vocal´s is a little bit tired. Fans will be probably satisfied, but I miss something catching me for my hair and wipping the floor with me.


Share this games :

TWITTER