DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 4. listopadu 2014

Home » » Recenze/review - MORDBRAND – Imago (2014)

Recenze/review - MORDBRAND – Imago (2014)


MORDBRAND – Imago
CD 2014, Deathgasm Records/ Doomentia Records

Nakláním pomalu svoji tvář na stranu. Bojím se jí (Smrti) pohlédnout přímo do obličeje. Možná jsem neměl tyto dveře do záhrobí vůbec otvírat. Měl jsem zůstat na světle Božím a ne pokoušet osud. Jenže jsem nepoučitelný, zvědavý a rád si nechávám mezi prsty protékat nánosy dávné death metalové špíny. Jsem potěšen, když si mohu zase chvilku pohrát s pavučinami, zašermovat s kamarády pomocí mečů ze stehenních kostí, zakoulet bowling s lebkami našich předků. K tomu si vyhledávám příslušnou kulisu. Ta nejlépe vyzní na starých hřbitovech, v podzemních chodbách, beze světla, bez lidí, bez živých duší. Svět je náhle trošku rozmazaný, zahalený stíny a šmouhami vzpomínek na devadesátá léta minulého století. Podávám opatrně ruku svým průvodcům. Tentokrát jimi budou švédští hrobníci MORDBRAND.

V pomalých pasážích se kroutím jako seknutý had, trápím se, moje hlava vzhlíží nahoru, hledá alespoň kousek denního světla. Mezi kořeny rostlin, prorostlých již dávno do našeho svědomí, se plazím, sténám, modlím, umírám a moje ruce spílají celému světu. Prsty, semknuté v celistvém pentagramu se pomalu zarývají do dlaní. Kdesi v dáli zní staří ENTOMBED, DISMEMBER, NIHILIST, GRAVE. Jsou to ale jen ozvěny starých časů, dneska se přeci jen hraje už trošku propracovaněji a technické možnosti jsou větší, ale patina zůstává nadále patinou. Není nutné hned kritizovat neoriginalitu. Odsoudit je přeci tak lehké. Tentokrát si ale dovolím tvrdit, že MORDBRAND uchopili otvírání pamětních hrobů trošku jinak. Cítím víc melodie, ale zároveň krutosti, možná snad dokonce „strašidelnosti“. Jsem jen obyčejný posluchač, návštěvník, který sleduje, nechává na sebe muziku působit a pak sesmolí pár řádků. U téhle desky jsem prostoupen temnotou, ztracen, odevzdán na pospas. Nechci, aby to skončilo. Jsem jako vysloužilý feťák, který potřebuje další dávku, další poslech.



Krása švédského death metalu spočívá v tom, že mi dokáže vlít další energii do žil, nakopnout moji unavenou hlavu, rozsekat ztěžklé nohy, uklidnit tep srdce a sladit mé pohyby s duněním bicích. Jsem skalpován ostrými riffy, při klidnějších vyhrávkách se kývám jako po rozčtvrcení masa sekyrou. Vzduch je těžký, hnijeme zaživa, uvítejme spolu hosty Erica Cutlera (AUTOPSY) a CC DeKilla (GRAVEHILL). Spolu pak necháme naše prsty běhat po hmatníku kytar, zapaříme spolu a na závěr obětujeme stejným prastarým bohům. Slyšíte ten řev bestie? Cítíte tu sirnatou vodu, vytékající náhle z našich žil? Všichni už moc dobře víte, co bude následovat. Tedy, pokud jste stejně jako já pravověrní. Ano, je to proměna, cestování v čase. Pohřeb je zde jen oslavou něčeho nového, co teprve začíná.




MORDBRAND, smečka nenasytných vlků, složená z muzikantů legendárních GOD MACABRE (vzpomínáte na rok 1993 a jejich prohnilý zásek „The Winterlong…“?) je pro mě takovým malým morbidně krásným úkazem. Mísí se zde old school death metalové zkušenosti s chutí „dělat to všechno trošku jinak“. Atmosféra celé desky je pak neskutečně nakažlivá, zlá a z reproduktorů mi doslova jiskří paprsky chladu. Je to jako nějaká zákeřná choroba, o které si myslíte, že ji vyléčíte obyčejnými prášky, jenže ona se vám postupně a urputně zahlodá až do morku kostí. Mám rád alba, která jsou na samou podstatu death metalu. Nejsou zde potřeba žádné podpůrné prostředky v podobě různých efektů, hezkých zpěvaček, ani kláves. MORDBRAND si vystačí s tím, co mají. Základní nástroje, dobré nápady a zpěvák s neklidem v hlase. Víc nechci a ani nepotřebuji. Švédi mi předhodili pořádně ohlodanou a plesnivějící kost! Klasický smrtící kov nasáklý těžkou porcí temnoty. Kult! Ave MORDBRAND, vítejte v pekle!


Asphyx says:

Do you like old school Swedish death metal? Yes? This is very interesting, energic, dark, crushing album for me! This CD remind me walking on the old cemetery! Death is good, but MORDBRAND is better! Great album.


Seznam skladeb:


  1. Revelate
  2. Join Them in Thalldom
  3. That Which Crawls
  4. Their Name are Myriads
  5. Hoarding the Grotesque
  6. Bastion of Blood
  7. The Spawning (Born of Rot)
  8. Imago
  9. Sever the Limbs  that Grace

Čas: 37:58

 

Sestava:


Björn Larsson – kytara, basa
Johan Rudberg - bicí
Per Boder - zpěv


http://www.doomentia.com/
Share this games :

TWITTER