DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 21. listopadu 2014

Home » » Recenze/review - THANATOS – Global Purification (2014)

Recenze/review - THANATOS – Global Purification (2014)


THANATOS – Global Purification
CD 2014, Century Media Records

„Dívám se na ten rozkývaný svět z výšky. Vše se mi ztrácí před očima. Ani nevím, proč jsem si zvolil tento způsob odchodu ze světa. Provaz jsem měl koupený už dávno dopředu. Šlo jen o to, aby přišla ta správná chvíle. Možná se budete ptát proč? Je to jednoduché. Dopadla na mě šílená tíha, kterou jsem už zkrátka nedovedl unést.“

Takhle nějak by mohl znít úryvek dopisu na rozloučenou. Dnešní doba je rychlá, náročná a mnohý jedinec to nevydrží. My si pak přečteme jenom úryvek ve večerních zprávách a pokýváme hlavou nad tím, že je škoda dalšího života. Přitom stačilo jediné. Vyřvat tu bolest do vesmíru. Pustit si třeba nové THANATOS a vyplavit ze sebe ten smutek, vztek i beznaděj. Vím, snadno se to říká a hůř provádí, ale pořád lepší, než se houpat zbytečně ve větru. Každý to má samozřejmě nastavené jinak a já se neodvažuji hodnotit činy druhých. Jen si tak říkám, že někdy těm nebohým sebevrahům chybělo jedno slovo nebo alespoň kousek síly. Každému z nás je někdy divně na duši. Někdo to řeší alkoholem, jiný cvičí do úmoru, další pak vyhledává jen stravu, co nevrhá stín. Všechno jsou to ale v podstatě jen závislosti. Stejně jako pro mě death metal. Říká se, že víra tvá tě uzdraví. Je to pravda. Nová deska „Global Purification“ mě dovede vždy zvednout náladu. Pokaždé, když padám v pátek odpoledne po pracovním týdnu na hubu, dám si je do sluchátek a domů přicházím jako zcela jiný člověk. Očištěný a nabitý energií.

THANATOS přinášejí po dlouhých pěti letech další porci death/thrash metalu v klasickém provedení. „Holandské“ vypalovačky se zde střídají s chladnými vyhrávkami, sahajícími skoro až někam k doom metalu. Místo vzniku a vliv domovských kapel (ASPHYX, HAIL OF BULLETS, HOUTWITSER, LIAR OF GOLGOTHA, FUNERAL WINDS) se samozřejmě nezapře (a mnohý posluchač bude hodně srovnávat), ale já bych to slyšel trošku jinak. „Global Purification“ je o hodně thrashovější, špinavější a nespoutanější. Rukopis muzikantů lze sice v jednotlivých skladbách vystopovat, ale díky zvuku (nahrávalo se na různých místech a Dan Swanö dodal tentokrát průzračný a zároveň neučesaný sound) působí vše velmi svěže. Hraje se sice klasika z nejklasičtějších, ale s jiným přístupem. THANATOS jsou rozeznatelní na míle daleko a jejich hudba je svým způsobem neotřelá a velmi pestrá. Rozezná to sice pravděpodobně jen fanoušek stylu, ale pro toho se tady hraje hlavně. Takže je vlastně vše v nejlepším pořádku.


V některých momentech se THANATOS odpoutávají od holandské školy a ocitají se až někde na území třeba takových VADER, SLAYER, či ANNIHILATOR. Mezi valivé death metalové spodky jsou přidávány thrashové výjezdy a to s takovou vehemencí, že by se za to nemuseli stydět ani klasici žánru. Možná je to jen můj dojem, ale já jsem měl několikrát neodvratný pocit, že slyším i tradičně pojatý rock a heavy metal. Myslím, že každý tvrdě melodický příznivec si vybere to svoje. Dohromady to pak celé tvoří velmi chutnou krmi. Je sice pravda, že do novinky jsem se dostával o trošku hůře než do předchozích alb, ale to bych přikládal spíš tomu, že jsem si tyhle nizozemské šílence už dlouho nepouštěl. Nová deska byla tak velmi příhodným okamžikem si všechno zase pořádně osvěžit a doplnit o nové zážitky. Osobně jsem velmi spokojen a „Global Purification“ mohu fanouškům žánru jen a jen doporučit. Pokud jste ctitelé klasiky, tahle deska by vám neměla určitě chybět ve sbírce. Jen upozorňuji, že asi dozraje až po nějaké době.


Odkládám smyčku upletenou z pevného provazu raději do skříně a otáčím volume doprava. Nová deska THANATOS je nabita energií a ta by mi mohla zase na nějakou dobu vydržet. Přistupuji k muzice stylem líbí/nelíbí, dělá to se mnou něco/nedělá. „Global Purification“ mě nutí k neustálému pohybu, funguje dobře v autě, při jízdě na kole i dlouhých náročných vycházkách. Z drážek desky doslova prýští neklidný tep starého dobrého deathu a thrashe. THANATOS si drží svůj status legendy a vůbec se nebojí do nástrojů pořádně opřít. Pokud máte chuť na pořádně syrovou jízdu, jděte do toho. Nebudete určitě litovat. Deska, která kope jako splašený kůň!


Asphyx says:

„Global Purification“ is an album that is full of energy to the brim. Classic death metal is completed with thrash and “heavy” procedures. I'm very happy, that Thanatos succeed to record varied and cutting album. Songs are restless, cold, load with electricity and have big power. The album is kicking as runaway horse! When you like properly raw ride, go for it definitely! Great death/thrash CD!


Seznam skladeb:

1. Global Purification
2. The Murder Of Innocence
3. Infestation Of The Soul
4. Queen Of Gore
5. Nothing Left
6. World Jihad
7. The Demonized Minority
8. Feeding The War Machine
9. Blood Will Be Spilled
10. Bastion Of Blasphemy


Čas: 38:44

 

Sestava:


Stephan Gebédi – zpěv, kytara
Paul Baayens - kytara
Marco de Bruin - basa
Yuri Rinkel - bicí

Share this games :

TWITTER