DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 31. prosince 2014

Home » » Recenze/review - EMBLAZONED – Eucharistiae Sacramentum (2014)

Recenze/review - EMBLAZONED – Eucharistiae Sacramentum (2014)


EMBLAZONED – Eucharistiae Sacramentum
CD 2014, Deepsend Records

Vzali obrovské množství tmy, rozkrájeli ji na malé kousky a pak semleli v mlýnku na maso. Přidali krev ze sebevražedně podřezaných rukou a to všechno pak vypálili pekelným ohněm na CD. Přiznám se, že jsem to nečekal. Mám rád podobná překvapení. Američtí EMBLAZONED pocházejí snad ze samotného záhrobí. Kombinují ve své hudbě death metal a black takovým způsobem, že jsem měl co dělat, aby mi při prvním poslechu nespadla hlava z krku. Připadal jsem si jako po nějaké hodně těžké a náročné popravě. Přitom kapela letos vydává teprve svoje první dlouhohrající CD (ještě mají na kontě demo z roku 2001 a dvě EP – „A Ceremony of Hellfire“ (2005) a „The Living Magisterium“ (2013)). Pro mě se jedná o první setkání s touhle smečkou a hned od začátku jsem byl uhranut jako od očí nějaké šílené bestie. Je to podobné, jako když potkáte člověka, kterého jste nikdy neviděli a byli byste ochotni s ním strávit několik dní neustálým debatováním. Je mi zkrátka s EMBLAZONED velmi dobře a cítím z jejich prvotiny úplně stejnou krevní skupinu, jako mám já.

Na debutu pracují s náladami EMBLAZONED stejným způsobem, jako to dělávají třeba BEHEMOTH, GOD DETHRONED, ARKHON INFAUSTUS, PANZERCHRIST. Rouhají se ale po svém, přidávají i kousky amerických postupů v death metalu. Vytahují ze stínů ostatky lidského šílenství, prosévají mezi prsty pavučiny smíchané s kapkami krve a obracejí kříže kratší stranou k zemi. Nevím, jak je na tom v Milwauke a Wisconsinu místní církev, ale díky téhle desce se bude otřásat v základech. Kombinují se zde smrtící sypanice s blackovým odérem. To vše zahalené v obrovském citu pro morbidní melodie. Už dlouho jsem neslyšel kapelu, od které bych si pobrukoval některé motivy tak dlouho. EMBLAZONED v sobě mají něco z devadesátých let minulého století. Nepostrádají takové to nadšení, velký náboj a undergroundový výraz. Na dnešní IPOD generaci budou asi příliš neučesaní a neuchopitelní, ale nikdo snad nepopře, že tuhle smečku lze rozeznat od ostatních podle prvních tónů.


Eucharistiae Sacramentum“ je albem s úžasným zvukem. Obzvlášť baskytara zní jako údery kladiva do lebečních kostí. Tvrdí a nekompromisní. A zároveň schopní složit velmi temný motiv. Takoví jsou EMBLAZONED. O obalu, na kterém je snad samotný papež, není nutné ani diskutovat. Je to krásná práce a plně vystihuje to, co se na desce odehrává. V jedné zahraniční recenzi jsem četl, že autor má při poslechu co dělat, aby nekřičel jako pubescentní dívka na koncertě nějaké sexy chlapecké skupiny. Ten příměr je trošku přitažený za vlasy, ale i já jsem se několikrát přistihl, že obzvláště cestou ráno do práce, kdy do tmy zářilo otevřené okno pitevny v jedné plzeňské nemocnici, jsem měl co dělat, abych v sobě udusil pořádně stlačený výkřik. Nevím, jak posloucháte muziku vy, ale o mně kamarádi říkají, že jsem „srdcař“. To označení v sobě může zahrnovat spoustu odstínů a vystihovat různé druhy fanoušků, ale pokud to má znamenat, že se dokážu hudbě zcela oddat, tak u EMBLAZONED to platí stonásobně.


Ta tekutina, vytékající z mého přehrávače je opravdovou esencí temnoty, zloby, nenávisti, rouhání, mrazu, do trychtýře věčnosti zářícího vesmíru i obyčejného vzteku. Mívám při poslechu zaťaté pěsti takovým způsobem, že jsou mé nehty zaryté hluboko do dlaní. Uléhám večer, po společně stráveném dni, se strachem ze vzniku stigmat. Umírám za rozbřesku touhou se znovu setkat za blikání ranních pouličních lamp. Byl jsem zhltnut, semlet, upěchován a je ze mě jen obyčejný pokorný posluchač, se kterým si EMBLAZONED mohou dělat, co chtějí. Je jen na nich, zda se rozhodnou mě rozřezat na malé kousky a přidat jako přísadu do další desky nebo mě pohodit do hromadného hrobu ostatních death metalistů. Letos odcházím do onoho světa spolu s „Eucharistiae Sacramentum“ velmi často a rád. Dobrovolně se mučím představami o předčasném konci svého života za zvuku tohoto alba. Občas mívám sny o apokalypse. Vypadá přesně takhle. Překapejte tuhle nahrávku a tajně ji dávejte do svěcené vody. Zničíte tak celou církev. Death black metalové monstrum, které mi připomíná zkaženou krev. Vynikající!


Asphyx says:

Eucharistiae Sacramentum“ is album full of darkness, bloody melodies, venom, hate, blasphemy, frost and eternity. EMBLAZONED managed to release the record, reminiscenting me rotten blood. Squeeze this CD, give it into holy water and you can destroy church. Album reminds me dream about apocalypse. I am grinding, cutting and I'm bowing down to the ground. Great death black metal album! Monster from other world was let out.


Seznam skladeb:

1. Malefic Congregation
2. Heathenist Structure
3. Fatherless Predecessor
4. The Deceiver
5. Perception
6. Wolven Shroud
7. Iniquitous
8. Divine Delusion

Čas: 34:35

Sestava:


AJ – basa
Alex “Pulverizer” Pulvermacher – bicí
Kevin Forsythe – kytara
Jeff Plewa – zpěv

Share this games :

TWITTER