DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 30. prosince 2014

Home » » Recenze/review - MASACRE – Brutal Aggre666ion (2014)

Recenze/review - MASACRE – Brutal Aggre666ion (2014)


MASACRE – Brutal Aggre666ion
CD 2014, Mórbida Productions

V jednom kolumbijském údolí, do kterého se bojí každý jenom vstoupit, působí od roku 1988 kapela, nesoucí jméno MASACRE. Hraje pravý, poctivý a temný death metal. Mezi skálami leží bělající se kostry zvířat, na stromech sedávají krvelační ptáci. Je to země nikoho, mohlo by se zdát. Jenže všichni moc dobře vědí, že tahle oblast je už spoustu let zasvěcena temným silám. Nejsem pověrčivý, ale při tomhle výletě jsem se i já, starý ateista, několikrát pro jistotu pokřižoval. Muzika, vydaná letos pod názvem „Brutal Aggre666ion“ je přesně tou odvrácenou tváří mocností pekelných, která mi dělá tolik dobře. Nehraje se zde sice nic nového, ale „ne-progresivita“ a „originalita“ je vyvážena poctivostí a určitou urputností, která je u jihoamerických spolků už dávno proslulá. Na desce se kombinuje okultní temnota se špinavou agresí a vy tak máte možnost se spolu s kapelou vydat na procházku mezi opuštěné ruiny kostela ve zmíněném údolí smrti.

MASACRE vysypali mezi nevěřící pořádný náklad neučesaných riffů, morbidního vokálu, všeobjímající atmosféry neklidu a očekávání něčeho zlého. Poslouchám muziku hodně pocitově, nehodlám rozebírat, kdo co kde a kdy už podobného zahrál. To bychom se ničeho nedobrali. Kolumbijští zabijáci hrají se zkušeností starých bardů. Evropskou death metalovou školu prokládají americkou a přidávají pořádný kus špíny. Fanoušci převážně starších postupů by mohli být spokojeni stejně jako já a ostatním to bude pravděpodobně úplně jedno. Tohle je přesně ten typ desky, nahrané pro milovníky zahnívajících postupů ve smrtícím kovu. Žádnou progresi ani přílišnou brutalitu tady nenajdete. Pánové čerpají ze své velmi bohaté historie a zúročují ji s grácií mistrů ve svém oboru. Tahle smečka asi nikdy nebude dobývat velká pódia věhlasných metalových festivalů, ale někdy v klubu musí zabíjet chladně a bez slitování.


Velmi se mi líbí zvuk (Erik Rutan), který je mohutný, plný a dokáže mě přišpendlit na zeď během několika tónů. Je nečistý a zároveň dostatečně srozumitelný a tak si můžeme spolu s Kolumbijci vše náležitě vychutnat. A že se jedná o pořádnou porci tmy. Nad obalem jsem také strávil nejednu krásně mrazivou chvíli. Mám podobné motivy velmi rád a tak musím pochválit i mistra Alexe Okenda, který je pod ním podepsán. Trošku horší je to se „sehnatelností“ alba. Pokud vás novinka zaujala, poohlédněte se po menších distrech anebo zavítejte rovnou na stránky kapely. Sice budete nějakou dobu čekat, než k vám CD dorazí, ale zase pak budete mít v ruce pěkný sběratelský kousek. Procházím se mezi černými kameny, sleduji bedlivě stíny. Mohou totiž velmi nebezpečně zaútočit. Jsem obezřetný a neustále napjatý, jak celá deska dopadne. Další poslechy mě lákají, nutí mě přemýšlet a ponořit se do každého songu, jako do nějaké krvavé bažiny.


Podobná alba se dají hodnotit dvojím způsobem. Buď na ně rovnou zanevřete, protože se nejedná o nic nového a nebo se oprostíte od okolního světa a necháte se zlákat. Do mě byl dráp zaseknut pevně a bez jakýchkoliv kompromisů. Užívám si plnými doušky tu atmosféru, hltám krvavé chuchvalce nenávisti a polykám je s chutí. Jsem starý death metalový pes a přijde mi, že tahle nahrávka byla natočena přesně pro mě. Podobná krev mi koluje v žilách snad od nepaměti a tak není moc co řešit. Pokud pak porovnám novinku se staršími alby kapely, jedná se pro mě o jeden z nejlepších záseků kapely vůbec. Některé minulé byly možná víc neučesané, ale pro mě mnohdy nečitelné. Tentokrát jsem spokojen nadmíru a užívám si tu nakrájenou tmu veškerými póry svého těla. MASACRE vydali desku až po okraj narvanou temnotou a zběsilostí. Připomíná mi stará alba, nahraná některými jejich kolegy, někdy z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Jenom s o hodně lepším zvukem. Pokud máte podobné výlety do země stínů rádi, mohu vám letošní počin jenom doporučit. Myslím si, že každé podobné setkání se samotnou smrtí musí potěšit každého fanouška poctivého death metalu. Skvělé album!


Asphyx says:

The legendary Colombian killers released a honest death metal album this year. The CD is full of dark, cruel melodies, powerful riffs and massive vocal. Fans of old school death metal will be satisfied sure! I like album´s sound and perfect cover. MASACRE are with experience and left the chance nothing. I appreciate the dark atmosphere, honest bloody work and big energy, which I feel from album. The greetings from hell sound like this. Great!


Seznam skladeb:

1. La Guerra
2. Mutilated
3. Bullets
4. War In Hell
5. Donde Habita El Mal
6. Satanic Peace Agreement
7. Reality Death
8. The Calm Before The Storm
9. Valle De La Muerte


Čas: 39:37

Sestava:



Juan C. Gomez – kytara
Mauricio Londono – bicí
Álvaro Álvarez – basa
Jorge Londoňo – kytara
Alex Okendo - zpěv

Share this games :

TWITTER