středa 7. ledna 2015

Minirecenze/minireview - ILLDISPOSED - With The Lost Souls On Our Side (2014)


ILLDISPOSED - With The Lost Souls On Our Side
CD 2014, Massacre Records

V rámci ohlédnutí za letošním extrémním rokem jsem si najednou uvědomil, že jsem nějak zapomněl na dánské melodic death metalové ILLDISPOSED. Původně jsem o nich ani nic moc psát nechtěl, přeci jen, tomuto stylu zase tolik neholduji, ale nakonec jsem přesvědčil sám sebe, že si nějaký ten řádek zaslouží (smích). A co že se to na novince odehrává? Vlastně nic moc nového. drsné riffy jsou prokládány variabilním hlasem, sem tam zazní i klávesy a celé to působí jako takový rock´n´roll naroubovaný na death metal. Trošku mi vadí, že se kapela ani po dlouhých 23 letech existence nijak neposouvá, ale to by jim asi fanoušci neodpustili. Nejsem zrovna z těch, kdo by chtěl někomu předepisovat, jak mají hrát, ale Dánům bych doporučil, aby se už konečně rozhodli. Buď se vybodnou na "melodie" a opřou se do toho hezky postaru nebo začnou víc experimentovat a vydají se přívětivější cestou. Pořád jakoby mi u téhle smečky něco chybělo. Album je samozřejmě po zvukové i produkční stránce v nejlepším pořádku, ale nemůžu se ubránit tomu, že tentokrát je té vaty zase o kousek víc. Melodický death metal je v současnosti poměrně v nemilosti a ILLDISPOSED  patří určitě k tomu lepšímu, co dnes můžete v tomto stylu potkat, ale přesto si myslím, že tahle smečka má na víc. Dobré, ničím výjimečné album, které neurazí. Pro fanoušky melodie v death metalu povinnost a my ostatní si jej pustíme jen občas. 



Asphyx says:

Next album of classic melodic death metal in a row. The band combines melody with death metal expertly, with enthusiasm and grace. But it's still the sameWell, not exceptional album that doesn't insultFor fans of death metal tunes obligation.