DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 18. února 2015

Home » » Recenze/review - BLOODTRUTH – Obedience (2014)

Recenze/review - BLOODTRUTH – Obedience (2014)



BLOODTRUTH – Obedience
CD 2014, Unique Leader Records

Říká se o nich, že mají zkaženou krev. Prý jim zahnívá takovým způsobem, že pokud strávíte nějakou dobu v jejich přítomnosti, budete sami vyžadovat transfůzi. Je to jako nějaká zákeřná nemoc, nelze se jí zbavit a ti, kteří ji nemají, ji nedokážou pochopit. Jakmile se o vás dozví, že ji máte, začínají si před vámi šeptat, ukazují si na vás. Nejhorší jsou ty projevy lítosti, kdy se za maskou soucitu ukrývá jasný názor, který říká jediné: „ Zaplať Satan, že já tuhle infekci nemám!“. Přitom, kdyby věděli, zajímali se víc a trošku se snažili, nakonec by zjistili, že se jedná o brutální death metal. Je to sice extrémní styl, hraný krutě, bez kompromisů a s krkolomnými postupy po hmatníku kytar, ale při bližším ohledání zjistíte, že se s touhle nemocí dá v klidu dožít. Já už byl proklet dávno, ještě v dobách, kdy byl tenhle styl v plenkách a tak samozřejmě raději vyznávám klasiky žánru. Jsem ale hlava otevřená a tak když můj oblíbený label Unique Leader Records vydá pro mě do té doby neznámou smečku, rád se přiučím novému řemeslu.

BLOODTRUTH jsou z Itálie, vznikli v roce 2009 a mimo jedné demonahrávky (2012) a singlu ze stejného roku, se jedná teprve o první album. To mě od počátku zaujalo a nechalo vzpomenout třeba na první desky KRISIUN, HOUR OF PENANCE, SUFFOCATION nebo kolegy HIDEOUS DIVINITY a jiné, podobně choré kapely. Skladby jsou pak prokládány gregoriánskými chorály. Deska je svým způsobem klasická, nebál bych se říct i obyčejná, ale to jen do té doby, než se vám do ní povede proniknout. Tentokrát doporučuji několikerý, pečlivý poslech. On ten vir, obsažený v jejich muzice potřebuje delší inkubační dobu. Osobně bych měl lehké výhrady k hlasu, který je občas až moc stejný a monotónní. Jinak se ale jedná o velmi svěží dílo, které pěkně odsýpá a obsahuje všechny potřebné a důležité atributy stylu. Vyzdvihnout musím velmi dobrý zvuk, za kterým stojí Stefano Morabito. Co se týká obalu (Colin Marks), tak ten je poněkud nevýrazný. Trojice mnichů, stojících uprostřed kostela by spíš seděla k nějaké heavy kapele, než k „brutalistům“. To je ale samozřejmě jen můj subjektivní pocit. Jen si říkám, že tahle složka se mnohdy podceňuje. Přitom to je to první, co fanoušek uvidí.



Nejdůležitější je ale hudba a ta je na „Obedience“ chorobně morbidní, tlačící, neklidná, těžkotonážní a pečlivě propracovaná. Je sice pravda, že já to mám raději víc ušpiněné a někdy si přijdu jako na předváděčce metalové techniky, ale BLOODTRUTH rozhodně patří k tomu lepšímu, co jsem měl možnost letos v brutálním death metalu slyšet a co mě zaujalo natolik, že si rád společně s kapelou zanotuji pár slok. V podání Italů je hudba nekompromisní, zahnívající jako ruka malomocného a odsýpající. Mám to takhle rád a vyhovuje mi to, jen si občas říkám, že musí být hrozně těžké podobný styl hrát. Těch kapel, bouchajících to v podobném rytmu je poslední dobou hrozné množství a není lehké zaujmout. Nestačí jen dokonalé hráčské umění, je potřeba přidat i kus pověstné duše a vlastní ksicht. BLOODTRUTH ho mají. Jsou svoji, jdou si vlastní cestou a neohlížejí se zpět. To se samozřejmě cení a jen čas ukáže, zda se rozhodli správně. Zatím to na mě funguje.



Kombinace chorálů a brutálního death metalu se zdá být velmi originální, ale abych pravdu řekl, tak ty vložené zpěvy mi občas připadají až moc násilné a ruší mě v poslechu. Myslím si, že by bez nich BLOODTRUTH s přehledem obstáli a nejsou snad ani potřeba. Vystřihnout ale nejdou a tam máte dvě možnosti. Buď se s nimi smířit nebo se poohlédnout někde jinde. Já jsem si nakonec „zvykl“, ale je pravda, že pokaždé, když zazní, nějak nevím, co si počít. BLOODTRUTH bojují s infekcí zvanou brutal death metal srdnatě a po svém. Je to jen dobře a dnešní recenze je spíš takovým připomenutím toho, že v Itálii to teď v tomhle stylu neskutečně žije. Nevím, jestli je to tamním vínem, sluncem nebo jen velkým rozšířením viru, ale místní podhoubí je hodně kruté. Buďme za to rádi a pojďme si „Obedience“ pořádně vychutnat. Určitě stojí za to. Brutální prvotina, která je ostrá jako čerstvě nabroušený skalpel!


Asphyx says:

BLOODTRUTH are from Italy and plays brutal death metal of a very high quality. They put Gregorians chorus among songs,but this is the only thing, that disturbs me on the Cd. Otherwise, this is a very good album, full of rotting melodies. Italians are very technically talented musicians and they are able to pass very interesting motives. Brutal debut, sharp as a recently sharpened scalpel!


Seznam skladeb:

1. Subvenite
2. Surrounded By Blind Bigots
3. Throes Of Death
4. Suppurating Of Deception
5. Coerced To Serve
6. Quench Your Thirst
7. Summoning the Heretics
8. Foresworn
9. March Of the Fools
10. Obedience


Čas: 33:18

Sestava:



Stefano Rossi Ciucci - kytara
Riccardo Rogari - basa
Giacomo Torti - bicí
Luigi Valenti - zpěv


Share this games :

TWITTER