DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 22. března 2015

Home » » Ministr propagandy zasahuje (a fotí!) - festival DEADLY STORM trošku z jiného pohledu!

Ministr propagandy zasahuje (a fotí!) - festival DEADLY STORM trošku z jiného pohledu!


Mr. Asphyx and Mallephyr
Ministrem propagandy jsem se stal vlastně náhodou. Někdy v roce 2011 jsem zavítal, kvůli své srdcové kapele HYPNOS, na pátý ročník téhle taškařice a byl jsem tak nadšený, že se stal mým oblíbeným místem pro březnový absolutní relax. Tenkrát jsem ještě nevěděl, že se mi jednou poštěstí také přiložit ruku v dílu.

Plzeňský underground připomíná malou vesnici. Metalově jsem vyrůstal na ještě menší, v Mladé Boleslavi. Plzeňská sekce je víc blacková. Boleslavská bývala thrashová. Začal jsem po „letech nečinnosti“ znovu chodit po klubech, setkával se s lidmi, nasával atmosféru, četl znovu různé metalové plátky. K mému velkému překvapení mě oslovil Johan, guru Fobiazine, abych zkusil napsat recenzi. Slovo dalo slovo, já se rozepsal jak rozjetý vlak a najednou jsem seděl v autě s Michalem, jednou polovinou pořadatelské části festivalu DEADLY STORM a pelášili jsme na první společný koncert.


1000 BOMBS
Nadšen z nových kamarádů a s pocitem získaným v minulosti, že „v undergroundu se máme všichni rádi, podporujeme se a jsme přátelé“ jsem se naplno ponořil do víru recenzí, rozhovorů a reportů. Šlo to myslím víc než dobře a protože Michal se ukázal nejen jako velmi dobrý fotograf, ale hlavně jako skvělý společník, sedli jsme si do noty a já se vnitřně rozhodl, že pomohu i s propagací festivalu.

Setkal jsem se tenkrát i s Asurou z TROLLECH, dalším pořadatelem a protřelým hudebníkem. Moje vize byly velké, nápady nekonečné. Když už se do něčeho pustím, jsem prý jako dřevorubec, neznám spánek, nepotřebuji odpočinek a zakousnu se jako buldok.


Cutterred Flesh
První oťukávání webzinů a časopisů bylo rozčarováním. Chápu, že je každému druhému nějaký malý festival v Plzni (vždyť to není ani hlavní město!) celkem u řitního věnečku, ale alespoň odpověď bych si myslím zasloužil, co říkáte? Nebylo tomu tak. Velké webziny povětšinou mlčely, časopisy požadovaly odkoupení spousty výtisků (což se zamítlo, raději se pozvala kapela). Zajímavé bylo, že při provázanosti té naší malé české vesničky se ti samí lidé někdy po týdnu dožadovali propagace své kapely, recenzí. A pozvánkami na různé akce se má emailová schránka jen hemžila.




Nejsem svině, podpořím rád, mnohdy nešetřím penězi, které bych mohl využít třeba na něco pro rodinu, ale občas jsem opravdu nechápal. Rozsekal mě jeden web, kde se mi dostalo odpovědi, že nemohou uveřejnit, protože nezapadáme stylově do jejich zaměření. Taky vtipný a dobrá póza, protože ta samá kapela, která jim na plakátě vadila, byla po roce velmi vychválená v jejich recenzi.


Ministr propagandy má těžký chleba. Stejně jako pořadatelé (kterým jen „doporučuji“ kapely, jinak nejsem jinak než fanouškovsky zainteresován), se snažím o to, aby i v Plzni, městě známém po celé republice jako město, „kde nikdo na koncerty nechodí“, vznikl alespoň jednodenní extrémně metalový odpočinek. Pořadatelé pořádají a platí, já jsem vidět. Někdy bohužel.

Nebudu psát o zhrzených a odmítnutých kapelách a následných pomluvách, nebudu psát o smutném faktu, že v evropském městě kultury se nenašel prostor pro místo na náš plakát (dotaci nikdo nikde od nikoho nechtěl, jen jsem slušně poprosil výbor města o jakoukoliv zmínku, informaci o festivalu!). Nebudu psát ani o pár jedincích, básnících celý rok o tom, jak nás podpoří a místo toho zůstala jen prázdná slova ve větru, případně huba plná keců.

Trollech
Chci a budu psát o lidech, kteří jakýmkoliv způsobem pomohli. Jmenovat nebudu, protože ta řada jmen by byla nekonečná. Jako ministr propagandy musím poděkovat samozřejmě i všem návštěvníkům. Bez vás by se už další ročník nikdy nekonal. Musím poděkovat zvukařovi, který opět odvedl dobrou práci a v neposlední řadě i hospodě, protože taková pohoda se jen tak někde nevidí. Tak a teď už děkuji skoro jak na filmových Oskarech a to bych zase nerad. Jsme přeci jen drsňáci, co poslouchají tvrdou muziku a tolik řečí se k nám nehodí:)).

Smashing Dumplings

Díky moc a příští rok se budu těšit znovu ve smrtící bouři! Snad nějaká vypukne.


PS: akci navštívilo kolem sto lidí a můj osobní žebříček kapel, které mě nejvíce oslovily je zde:

1. MALLEPHYR - tihle kluci jsou absolutní a totální metalové zlo! Bylo to hodně démonické! Takhle nějak si představuji inferno!

Mallephyr
2. CUTTERRED FLESH - brutal death metal přesně podle mého gusta, jen by to asi chtělo nového zpěváka. Jinak ale vynikající!

Cutterred Flesh

3. 1000 BOMBS - alkoholický thrash načasovaný přesně do momentu, kdy museli pařit i lidi, kteří nechtěli. Super!

1000 Bombs
4. TROLLECH - kapelu nijak pečlivě nesleduji, ale naživo jako vždy černé a dokonalé!

Trollech
5. SMASHING DUMPLINGS - grind mě většinou tak po 15 minutách nudí, ale tentokrát jsem si dal pořádnou porci knedlíků s chutí. Osobně bych si klidně ještě přidal další nášup. Masakr, který měl neskutečnou energii. 

Smashing Dumplings

6. ostatní kapely - Překvapili mě RADIATION, to mělo velké rockové koule. Také ANTIGOD, u nichž se ale střídaly super riffy s těmi, které mě zase tolik nebavily (hodně mě bavil zpěvák!). Celkově ale paráda. Zbytek smeček v pohodě k pivu a tanci:).

Share this games :

TWITTER