DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 27. dubna 2015

Home » » Minirecenze/minireview - AD NAUSEAM – Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est (2015)

Minirecenze/minireview - AD NAUSEAM – Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est (2015)


AD NAUSEAM – Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est
CD 2015, Lavadome Productions

Poslední dobou mívám u některých "modernějších" kapel pocit, jakoby při poslechu spadlo někde v dálce obrovské zrcadlo, které se roztříští na tisíce nesourodých kousků. V dnešní době se hraje hodně technicky, na samé hranici snesitelnosti. AD NAUSEAM jsou z Itálie a ihned jsem si je do téhle škatule zařadil. Jejich death metal je protkaný progresivitou, až to bolí (tentokrát to myslím doopravdy, moje uši dostávaly opravdu zabrat). V promo materiálech se hovoří o chaotickém, halucinogenním smrtícím kovu. Je to naprostá pravda. Při poslechu si přijdu opravdu jako v nějakém opiovém doupěti, kde už dávno nikdo neví, co je pravda a co ještě sen. Nikdy nebudu podobnou hudbu vyhledávat, užívat si ji a nikdy na ni asi nebudu mít vyloženě chuť. Mám sice stavy a rozpoložení, kdy si letošní novinku užívám poměrně s nadšením, ale snad nikdy jsem nebyl schopen poslouchat album v kuse. Vždycky jsem si jen vyzobal určité části. Ty temnější, rozvláčnější mi dělaly vcelku dobře, ale jakmile se do toho pánové opřou v disharmonických stupnicích, jsem nucen vše raději vypínat. Bolí mě to a mám strach, aby se mi nespustila epilepsie. Ne že bych na ni trpěl, ale kruhy před očima se mi dělají vlastně pořád. Nevím, zda je nutné mít v sobě pro podobná alba nějaké návykové látky, ale tentokrát zůstanu raději ve stínu a budu jen z dálky pozorovat, cože se to v táboře Italů děje. Třeba mě někdy v budoucnu překvapí.

Pokud se na desku podíváme okem dnešního hudebního kritika, pak je vše v nejlepším pořádku. Je patrná snaha o bourání stylů, hráčské umění jednotlivých umělců je také vynikající. Zvuk a obal jakbysmet. Jen mě celé tohle panoptikum vůbec nebaví. Desku bych tak doporučil všem "progresivcům", nadšencům do neotřelých melodií a příznivcům moderně pojatého death metalu. Budete určitě spokojeni. Budiž vám přáno, já se raději poohlédnu jinde. Album to určitě není špatné, své příznivce si rozhodně najde, ale já v jejich zástupu rozhodně stát nebudu. Technicky progresivní a halucinogenní smrtící kov, který jsem nepochopil.



Asphyx says:

If you assess the record under the watchful eye of music critic,  everything is in order. The attempts to hack styles is evident, the players' skills are also excellent. The sound and cover as well. But for me  this panopticum is tired. I would like to recommend this plate to all "progressive fans", enthusiasts and fans of original melodies and modern death metal. You will definitely be satisfiedAlbum's certainly not bad, it will get its supporters, but I won't be in their linesTechnically progressive and hallucinogenic deadly metal, that I didn't understand.

Share this games :

TWITTER