DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 7. dubna 2015

Home » » Recenze/review - WEAK ASIDE – The Next Offensive (2015)

Recenze/review - WEAK ASIDE – The Next Offensive (2015)


WEAK ASIDE – The Next Offensive
CD 2015, F.D.A Rekotz

Je právě pět hodin a deset minut. Stojíme v ranním rozbřesku u jednoho bezvýznamného lesíka. Měla se tudy klikatit zbrusu nová dálnice. Jsme staří, amatérští death metaloví archeologové. Máme rádi devadesátá hudební léta v muzice a naše mise se zdá být nekonečná. Tentokrát jsme se sešli s německými řezníky WEAK ASIDE a pokusili jsme se s nimi poodkrýt další plesnivou vrstvu nahromaděné horniny. Beru do ruky krumpáč a postupně odhaluji vlivy BOLT THROWER, PESTILENCE, MORGOTH, MASSACRE, DEMONICAL, ASPHYX, PESTILENCE, GOREFEST, AUTOPSY, UNLEASHED, DISMEMBER. Rovnou se přiznám, že mi tohle přehrabování ve starých kostech dělá dobře na těle i duši. Jsem rád archeologem, soukromým očkem, které si pro sebe objevuje další a další smečky, mlátící to ve stylu jediného pravého smrtícího kovu. Těch kapel je samozřejmě velké množství (stejně jako jakýchkoliv jiných, pokoušejících se hrát již dávno zahrané). Jde jen o to, s jakým přístupem ta která skupina ke své hrobnické práci přistupuje. WEAK ASIDE jsou na straně těch poctivých, upřímných, těch, kteří to myslí smrtelně vážně.

Mám rád, když je pro mě deska něčím zajímavá. Může to být klidně jen těžko popsatelná energie, zvláštní melodie, mnohdy stačí určitý tlak. Podobné věci a pocity se velmi těžko popisují. A hlavně, každý to máme nastavené úplně jinak. K WEAK ASIDE nemám žádných námitek. Pánové při exhumacích starých hrobů pracují s nadšením, zápalem a nepostrádají určitou tolik důležitou jiskru. Pro mě osobně je asi tentokrát nejdůležitější, že jsem se nechával rád unášet na chladivých melodiích. Byl jsem jako pilot bombardéru létající nad vaším městem. Sem tam vyhodím nějakou tu bombu, ale jinak je mým hlavním účelem nahnat strach. Nejšílenější je to očekávání, to napětí, zda jenom přelétám a můžete mi zamávat a nebo jestli podniknu kobercový nálet se svými kolegy. S německými maniaky je to hodně podobné. Jejich skladby jsou sice klasické, velmi tradiční, ale nepostrádají v sobě určité napětí, kus hniloby, rozpadajícího se masa. Zpočátku na mě působila sice všechna jejich hudba jen jako taková „hra na old school“, ale po čase mi tahle nákaza pronikla do krve až šíleným způsobem.


Odhalujeme spolu s kapelou další a další hromady ostatků a na všech okolo stojících je vidět, jak si tenhle okamžik užívají. Historie nám díky přehrávaným postupům znovu a znovu ožívá před očima a nad vybělenými lebkami se vznáší zatuchlý pach dávných ozvěn. Pomalu začíná vycházet slunce a my musíme chvátat, protože za chvíli přijedou dělníci ze stavby a zalijí celou tuhle naši radost betonem. Říkají o nás, že jsme blázni, prý neškodní. Mají svým způsobem pravdu. Oživování mrtvol je přeci jen práce a koníček, který zrovna příliš velkou budoucnost nemá. Dnes se hraje již jinak, jsou rozdílné postupy, přístup i směr. Nás, pomalu se ploužících jedinců, vzhlížejících ke starým pořádkům v muzice je čím dál tím míň. Nevadí mi to. Jsem už dost „zkušený“ na to, abych poznal, která hudba se mi má líbit. Oceňuji raději celkový dojem, způsob, jakým mě kapela uchvátí, než abych stál před přehrávačem s metronomem v ruce a počítal s kalkulačkou, kolik riffů kdo nasází za minutu. Jsem moc rád (alespoň mám takový pocit), že WEAK ASIDE to vidí hodně podobně.


Stojím nad čerstvě otevřeným pohřebištěm a mám velmi dobrý pocit. Dneska se opravdu naše ranní běsnění s krumpáčem povedlo a objevil jsem si pro sebe další novou kapelu. Mám ještě ruce od hlíny a pavučin. Nevadí mi to. Přijdu si jako každý, kdo dokončil zdárně nějakou těžkou práci. Unavený, špinavý, ale spokojený. Takový jsem z „The Next Offensive“. Podobný old school death metal je u mě vždy vítán. Obsahuje totiž v sobě vše potřebné k tomu, abych si s chutí otevřel další hrob, rozsekl sekyrou víko rakve a nechal proudit ven vzpomínky na dobu, „kdy bylo ještě všechno v pořádku“. Je v tom samozřejmě kus nostalgie, ale hlavně vášeň pro zpuchřelou muziku. Vím moc dobře, že tenhle pokrm nebude asi chutnat úplně každému a taky moc dobře vím, že kapela to bude mít dnes velmi těžké, ale neumím si zkrátka pomoc. Krev jen tak nevyměníte. A jak vidno, tak mozek také ne! Jestli máte chuť na pořádný old school death metal ve velmi svěžím rytmu, tak neváhejte. WEAK ASIDE vás rozhodně rozsekají na malé kousky. Budete mít co dělat, abyste se dali zase dohromady. Parádní deska!


Asphyx says:

I'm taking a pickax in my hand and I'm going to uncover with WEAK ASIDE the influences of BOLT THROWER, PESTILENCE, MORGOTH, MASSACRE, DEMONICAL, ASPHYX, PESTILENCE, GOREFEST, AUTOPSY, UNLEASHED, DISMEMBER. I can confess that this rummaging in old bones does me good for body and soul. You can't replace your blood easily. If you like a real old school death metal in a very fresh rhythm, so don't hesitate. WEAK ASIDE will definitely cut you into small pieces. Great album!


Seznam skladeb:

01. The Next Offensive
02. Gods of Pain
03. Siren
04. Alive
05. Storm of Violence
06. Broken Frontline
07. Death Waits
08. Rapture and Disease
09. Spawn of Hate
10. The Tank
11. Bloodstorm


Sestava/band:


Tom Zorn - guitar/vocals
Luke Kerk - lead guitar
Alex Pahl - bass
Marc Dieken "Mücke" - drums


Share this games :

TWITTER