DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pátek 1. května 2015

Home » » Minirecenze/minireview - KATAKOMBI - Katakombi (2014)

Minirecenze/minireview - KATAKOMBI - Katakombi (2014)


KATAKOMBI - Katakombi
12" vinyl 2014, Hamahakki Music


Finští tmáři jsou zajímavým úkazem. Fungují teprve od roku 2011 a už dnes se o nich v určitých undergroundových kruzích hovoří s respektem. Není divu, pánové sice hrají styl zvaný doom/death metal, ale nebojí se ani experimentovat. Jsou tak na první poslech velmi výrazní, jiní, odlišní a i když je loňské EP teprve jejich první počinem (pokud nepočítám demo nahrávku z roku 2012), tak dokážou zaujmout. Dvacet šest minut pomalého smutnění mi připomíná průlet hvězdokupou. Jejich hudba asi nebude vyhovovat úplně každému, mnohé pravděpodobně bude i nudit, ale já si tentokrát přišel na své. Otevíral jsem rád okno do noční krajiny, sledoval usínající přírodu, snil o stavu beztíže. Album vyšlo bohužel zatím jen na vinylu a v digitální podobě, ale i tak si poslech neskutečně užívám. Mám rád ty dlouhé, táhlé melodie, zdánlivě nekonečné motivy, které mě pokaždé ukolébají až do zvláštního rozpoložení. Je to spánek a zároveň jsem bdělý. Hudba spíš připomíná kulisu k filmu o pilotech, než klasickou, běžně chápanou desku. Těžko se popisuje. V tomto případě bych (být vámi) asi spíš zkusil poslechnout pár ukázek a uvidíte. Třeba to někdo z vás uslyší podobně jako já. "Testoval" jsem KATAKOMBI na kamarádech a názory byly značně rozdílné. Pro podobnou muziku musí mít člověk správné rozpoložení, náladu a chuť na snění. Doom/deathová procházka měsíční krajinou.




Asphyx says:


Finnish obscurant are an interesting phenomenon. Gentlemen are playing a style called doom/death metal, but they aren't afraid of experimentEP is full of slow mourning and it reminds me flyby of star clusterFor similar music you must have the right frame of mind, mood and appetite for dreamingDoom/death metal moonscape walk.

http://katakombi.bandcamp.com/
http://www.facebook.com/katakombiband
Share this games :

TWITTER