DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 19. září 2015

Home » » Recenze/review - ANTROPOFAGO – Æra Dementiæ (2015)

Recenze/review - ANTROPOFAGO – Æra Dementiæ (2015)


ANTROPOFAGOÆra Dementiæ
CD 2015, Kaotoxin Records

Svět někdy připomíná hodně mokvající a hnusné místo k žití. Udělal jsem tu chybu, že jsem si o dovolené dopřál několikrát zprávy v televizi. Byl jsem až šokován, kolik tuposti, zla a špíny je mezi lidmi. Ono to v reálu samozřejmě tolik není, ale emoce zkrátka zaujmou pozornost. Každopádně mě utkvěla v hlavě jedna věc. Tresty pro odsouzené těžkých zločinů. Dvěma mladíkům, kteří jen tak ze srandy umlátili bezdomovce k smrti, hráli si s ním jako by to byl kus hadru, mučili ho. Bylo to hnusné, šokující a zůstával nad tou krutostí rozum stát. Mezi těmi ostatními cákanci krve, valícími se z obrazovky, bylo tohle zvěrstvo obzvlášť nechutné. Musel jsem si dát do hlavy něco příjemnějšího, trošku se od toho lidského odpadu, který se nám po pár letech bude (propuštěný z věznice) smát, odreagovat. Projel jsem si nejnovější desky různých skupin a nic na mě ten večer nezabíralo. Byl jsem příliš rozložený, znechucený a měl jsem zvrácenou chuť vzít spravedlnost do svých rukou. Není nic šílenějšího, než násilí na těch, co se nemůžou bránit. Přepadla mě beznaděj, ztrácel jsem opět víru (pokolikáté už), v tom, kam lidstvo směřuje. Nakonec jsem ale našel svůj klid. A to u francouzské smečky ANTROPOFAGO.

Je to až paradox, že se musí člověk uchýlit do hájemství brutálně death metalové kapely, ale takový mi dnešní svět už připadá. ANTROPOFAGO si vzali velké sousto. Snaha zhudebnit zlo se vždy cení, ale takovým rozmáchlým způsobem, to se jen tak nevidí. Na ploše dvou CD, z nichž jedno je jako takový bonus, nalezneme dohromady šestnáct songů. První část je klasická a rozkládá se v poměrně lehce vstřebatelných třiceti pěti minutách. Tu jsem také poslouchal nejčastěji a považuji ji za velmi zdařilou. Brutální death metal v pojetí Francouzů je pečlivě propracovaný, nepostrádá jiskru, dobré nápady i tolik potřebný tlak. Úplně první liga to ještě není, ale kapela je rozhodně velmi zajímavá. Fanoušci, kteří si nechávají rádi dráždit uši podobnými rychlo palnými sekanicemi a vyhrávkami, budou určitě spokojeni. S albem nemám problém ani já, který se raději prodírám mokvajícími zákoutími old school death metalu. Všechno sedí na svém místě a pro takové to večerní odreagování se jedná rozhodně o dobrou krmi.


Cítím všude kolem neklid, smrt i zmar a stejně si přijdu spokojenější a víc pohodě, než když se musím setkávat s každodenní realitou. Nejsou to žádné mé běsy, ani jiný problém, spíš bývám poslední dobou unavený z té temnoty a špatností, které potkávám všude kolem. Nechci se stavět do pozice toho, kdo na to má řešení, ale možná kdyby se všichni ti zakomplexovaní jedinci zavřeli na několik hodin denně do místnosti s ANTROPOFAGO, jejich nervy by je přešly a našli by svůj klid. Já kupříkladu, odcházel každý den do ložnice po několika dávkách zcela očištěn a usínal jsem s úsměvem na rtech. Používal jsem jejich letošní desku stejně, jako to dělají psychologové při různých sezeních. Byl jsem najednou obyčejný chlápek, co se rád nechává unášet muzikou, poklepává si rukou do taktu a má co dělat, aby nezačal poskakovat po pokoji. Všemi póry těla proudila dovnitř ta dobrá energie a vše zlé odcházelo pryč, někam do prostoru. Jsem čistý, až si musím prohlížet své ruce. Může za to předložený death metal, napěchovaný rychlými melodiemi, naléhavým hlasem, roztodivnými postupy a hlavně nadšením.



ANTROPOFAGO působí na novince „Æra Dementiæ“ jako pořádně rozjetý vlak. Mocné kytarové plochy se střídají s rychlými pasážemi a spokojený musí být snad každý, kdo jen trošku přičichl k brutálnímu death metalu. Způsob, jakým pánové tento styl uchopili, je trošku jiný, než u ostatních kapel. Jsou lehce progresivní, nebojí se experimentovat a deska zároveň působí velmi semknutým dojmem. Poslech chce čas, není to jednoduchá hudba na první setkání. I po delší době budete stále objevovat nové a nové kousky chutně zapáchajícího masa. Album ocení spíše ti, kdo se nebojí u hudby také trošku přemýšlet. Líbí se mi tlak, energie, síla, kterou z nahrávky cítím. „Æra Dementiæ“ svým pojetím připomíná death metalovou operu, jen s tím rozdílem, že je zahrána na klasické brutálně death metalové nástroje. Oceňuji i práci s hlasem. Vše do sebe krásně morbidně zapadá. Deska, která vás rozseká na malé kousíčky.


Asphyx says:

The new album “/-Era Dementiae” by ANTROPOFAGO feels like a train. Dynamic guitar stages are mixed up with fast parts and every person who has heard a brutal death metal is going to be satisfied.  These guys took it from the different point of view from other bands. They are progressive and are not scared of experiments. This album feels little bit serried and close. Take your time with the listen because this album is not an easy piece. Even with a long time of listening you would find another and another new pieces of tastefully smelling flesh. This album is great for people who are not afraid of thinking in case of music. I like the pressure, the energy and the power which I really feel from the album. “/-Era Dementiae” feels like a death metal opera except from the fact that it’s played on a classic brutal death metal instruments. I really appreciate the voice work and how everything fits together in kind of a morbid way. This album would chop you up on small pieces. 


Seznam skladeb:



1. Intro 
2. Encounter with the Doppelgänger 
3. Body Cell 
4. Helter Skelter 
5. Æra Dementiæ 
6. Paranoid Visions (pt.2) 
7. The Other Me 
8. God ov Fire 
9. Voices 
10. Insania Lupina 
  
1. Between Fear and Madness [redux] 
2. Cannibal Way of Life 
3. Paranoid Visions (pt.2) [2012 version] 
4. Bloodred Honeymoon 
5. Psychopathia Sexualis 
6. Safer in my Head 
7. The Butcher


Sestava/band:

Melmoth – vocals
Gordon Huillery – guitars
Hugo Mermet-Bouvier – guitars
Alaric Deleris – bass
Vincent Labelle – drums



Share this games :

TWITTER