DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

středa 23. září 2015

Home » » Recenze/review - PUTRIDITY – Ignominious Atonement (2015)

Recenze/review - PUTRIDITY – Ignominious Atonement (2015)


PUTRIDITY – Ignominious Atonement
CD 2015, Willowtip Records

Někdy bych potřeboval, aby existovalo tlačítko, které vypne celý svět. Obzvlášť takhle v pátek, kdy padám z práce doslova na hubu, se snažím resetovat celé mé já. Odhlašuji se od internetu, vyhýbám se televizi a rádio neposlouchám už spoustu let. Dokonce uvažuji o zakoupení „hloupého telefonu“, abych se vyhnul emailům a volání. Někdy mi totiž přijde všech těch hnusných informací až moc. Kdekoliv zapnete jakoukoliv obrazovku, už se na vás valí jen samé nechutnosti. Podvody, vraždy, znásilnění. Řezání hlav v přímém přenosu, lidé stojící se selfie tyčemi a fotící se s účastníky dopravní nehody. Hnus, špína, zoufalost. Zavírám se do svého pokoje, rozprávím dlouze s členy naší rodiny a nebo si dávám do mozku nějaký pořádně těžkotonážní death metal. Poslední dobou na mě „fungují“ italští PUTRIDITY. Ti sice předkládají brutalitu v hodně nepropustném a hustém složení, ale oproti tomu, co se odehrává „ v reálném světě“, jsou pořád jen slabým odvarem. Když jsem odložil booklet poprvé z ruky a zadíval se na tepající reproduktory, najednou jsem zjistil, že zažívám morbidní lásku na první pohled.

Pokud bychom chtěli tvorbu těchto šílenců přirovnat k ostatním prokletým kapelám, tak bychom mohli jmenovat třeba takové DEFEATED SANITY, SEPTYCAL GORGE, CONDEMNED, PUTRID FILE, WORMED a spoustu dalších skupin, mlátících to v klasickém brutal death metalovém stylu. Podobných uskupení se sice poslední dobou vyrojilo, jako hub po jaderném mraku, ale PUTRIDITY mají podle mě navíc kus něčeho krvavého, syrového, co mě dokáže přišpendlit na zeď místnosti, ve které se setkáváme s pány nejčastěji. Můj pokoj se náhle mění na pořádně smradlavou pitevnu, kde se odehrávají ty nejnechutnější věci, kterých je schopen snad jenom lidský rod. Obrovskou výhodu oproti tomu, co zažívám jinak během dne, to má v tom, že tady vím, že je to pouze popisné, postavené na nadsázce a uměleckém vyjádření. Je to s podivem, ale krutost, znějící z desky mě uklidňuje. Jako bych ze sebe dostával postupně pomocí adrenalinu veškerý stres, usazený někde v zadu v hlavě. Houpu se do rytmu, vychutnávám hluboký growl i kytary, ostré jako sekyry porcující zbytky syrového masa.


Psát o brutálním death metalu s nadsázkou a odstupem není dost dobře možné. Sám to mám nastavené tak, že buď mě kapela přesvědčí svým nasazením, tlakem i energií a nebo mě nechává zcela chladným. PUTRIDITY mě umí doslova nadzvednout ze židle. Je to podobné, jako když čekáte na posedu, až přijde do hledáčku vaší pušky vysoká. To napětí, vyrovnání se s tím, že „někoho zabijete“, chvění, způsobené lovem, pradávné pudy, všechno tady je. Lidstvo, jako druh, postupně ztrácí základní reflexy, zlenivěli jsme a chybí nám adrenalin. Někdo kvůli tomu vyhledává extrémní sporty, podléhá módním trendům, případně je hnusnej jako Bůh na své bližní. Mám to jednodušší, já si svoje běsy vyřeším spolu s kapelami, vyřvu je do světa a když si k tomu doplním ještě nějaký sport provozovaný venku v přírodě, stojím pak po několika hodinách s hlavou čistou jako bílý list papíru. Jsem očištěný, vyrovnaný a nemusím ani ke zpovědi.


„Ignominious Atonement“ je pořádně syrovým kouskem hudby. Během poslechu se ocitneme spolu s PUTRIDITY na hodně morbidních místech. Hnus, špína, litry krve a neskutečný tlak. Tak by se dala nová desky těchto Italů charakterizovat asi nejlépe. Po hudební stránce se jedná o klasický brutální death metal, který vás doslova ukřižuje. Syrové, mocné, zákeřné a ostré jako břitva. Takové jsou songy z nového alba. Pokud si vedle sebe vyskládám deset posledních alb z tohoto stylu, sahám po PUTRIDITY nejčastěji. Muzika zde totiž obsahuje jakousi nechutnou přitažlivost a já si musím dávat tyhle ostré skladby do hlavy čím dál tím častěji. Po poslechu jsem očištěn jako věřící po zpovědi. Exhumujte všechno mrtvé a slyšte slova mocné hydry! Brutal death metalové album, které vás rozdrtí obrovskou silou! Skvěle!


Asphyx says:

“Ignominios Atonement” is a raw piece of music. When you listen to this album you feel that you are with PUTRIDITY on really morbid places. Dirt, filth, gallons of blood and unbelievable pressure. That´s the best way how to describe this album by Italians. Musically speaking this is a classic brutal death metal which would crucify you immediately. Raw, powerful, felonious and sharp as a blade. This is how new songs feel like. When I think about their last ten album I would say that PUTRIDITY is my favorite one and I listen to it the most. This music just has something disgustingly attractive and it makes me listen to it over and over again. After this I´m purged like a Cristian after a confession. Exhume everything which is death and hear the words of the powerful hydra. This is a brutal death metal album which would kill you with its amazing strength! Well done!


Seznam skladeb:

01. Conceived Through Vermination
02. Portrait Of A Soiled Innocence
03. Dead Festering Drainage
04. The Bone Sculpture
05. Obstinacy To Heal The Malformed
06. Mortifying Carnality
07. Repugnance Enshrined In Deformity
08. Ignominious Atonement


Čas: 26:03

Sestava/band:

Andrea "Ciccio": Guitar/BackVocals Paolo "Panino": Guitar Alex: Bass

 

Share this games :

TWITTER