DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 25. ledna 2016

Home » » Minirecenze/minireview - MEGADETH - Dystopia (2016)

Minirecenze/minireview - MEGADETH - Dystopia (2016)


MEGADETH - Dystopia 
CD 2015, Tradecraft

První, co mě při poslechu nových MEGADETH napadá, že album "Dystopia" je příjemné. Jakoby se legendární zrzek Dave Mustaine trošku obával se do toho pořádně opřít. Mám tuhle kapelu odjakživa ve velké oblibě, považuji ji za velmi originální a rozpoznatelnou. Na rozdíl od mnohých mi vyhovuje i rezavý a určitých momentech až nepříjemný hlas. Zkrátka a jednoduše, jsem fanoušek a jako takový se snažím na kapele a jejich posledních deskách pro sebe najít to dobré. Nutno si uvědomit, že dávná sláva se už nikdy nevrátí. Nepřeje tomu ani doba, ani mladší fans, kteří už dávno chtějí po muzikantech trošku jiný přístup, něž jaký si osvojili MEGADETH v dávných dobách. Každopádně, "Dystopia" mě v rámci možností baví. Ne, není světoborná, ani asi nezapadne mezi nejslavnější alba téhle legendy, ale spíše bych ji označil za velmi solidní, poctivou práci. Nic víc, ale také žádný vyložený průšvih. 

Tlak na podobná velká jména musí být obrovský. Je to samozřejmě hodně o financích a tak do spousty věcí mluví producent (Toby Wright spolu s Mustainem). Zvuk (Ted Jensen - mastering, Chris Rakestraw - engineering, Josh Wilbur - mix) se mi zdá parádní (možná až moc "čistý" a "dokonalý", ale budiž). Nápady jsou taková Mustainovská klasika. Album na mě trošku působí jako snaha o návrat ke kořenům (s přihlédnutím k současným podmínkám a možnostem). Potud vlastně samá spokojenost. Nápady dobré, i když ne převratné, sóla klasicky "zmatená" (a pořád stejná), obal excelentní. Texty lehce provokující, i když tohle jsme už u MEGADETH také četli. Při celkovém verdiktu by se tak váha hodnocení přiklonila spíše ke kladné straně. Chybí mi jen takové to těžko popsatelné vzteklé drcení a prskání Davea přes mikrofon. A také nějaké riffy, které bych si zapamatoval. Chtělo by to jednoduše trošku větší koule. Ale tak, zase na druhou stranu, co chtít po starém pánovi, který před lety ohlásil návrat ke křesťanství, že ano? Nakonec mě, aniž bych vlastně moc věděl proč, novinka baví. A to čím dál tím víc. "Endgame" to sice není, ale určitou sílu tam jednoduše cítím, i když se tomu sám trošku divím.


Myslím si, že novým albem potěší MEGADETH všechny své staré a věrné fanoušky. Návrat ke kořenům je totiž cítit snad z každého tónu. "Dystopia" je solidní nahrávkou. Ničím sice nepřekvapí, ani neotočí kola metalových dějin, ale za mě spokojenost. CD postupem času roste, pomalu se mi vrývá do hlavy a tak mohu mluvit o dobré desce. Problém mám trošku se stále stejnými sóly a přílišnou délkou skladeb. Možná by mohly být nápady i víc ostřejší. Celkově bych hodnotil tak sedmdesáti procenty. MEGADETH se vrátili v dobré formě. Příjemné thrashové album!



Asphyx says:

I think the new album will make all old and loyal fans of MEGADETH happy. Returning to the roots is felt almost from every tone. "Dystopia" is a solid record. Although there's nothing surprising and it doesn't turn the wheels of metal history, but I'm satisfied.  The CD grows slowly with time, it sticks in my mind, so I can talk about a good album. Some little problem are still the same solos and excessive length of the songs. Maybe the ideas could be even sharper. Overall, I would evaluate seventy percent. MEGADETH come back in the good form. Pleasant thrash album!

Share this games :

TWITTER