DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 14. ledna 2016

Home » » Minirecenze/minireview - MESSIAL - Nucleosynthinuum (2015)

Minirecenze/minireview - MESSIAL - Nucleosynthinuum (2015)


MESSIAL - Nucleosynthinuum
EP 2015, vlastní vydání

Američtí death doomaři MESSIAL se rádi zaobírají kosmem, věcmi, které s tím souvisejí a jsou nám natolik vzdálené, že je velmi těžké je pochopit. Všechny jejich názory se odrážejí i v jejich tvorbě. Hudba je zde rozkročená od funerálních záležitostí, přes klasický doom metal, až někam ke smrtícímu kovu. Pánové se ale snaží neustrnout a pokoušejí se do skladeb vložit i experimentálně laděné prvky. A je nutno rovnou dodat, že se jim to opravdu daří. Ono se ani tak nejedná o album v pravém slova smyslu, jako spíš o hraní si s náladami, "deptání" posluchače a postupné navozování smutku. Pokud bych pak měl zmiňovanou muziku charakterizovat jedním slovem, asi bych volil - zvláštní. Přesto zajímavá a chytlavá.

Je svým způsobem hrozně krásné, že jsou ještě na světě kapely, které se nebojí hrát pomalu. Je to hodně těžká disciplína, která vyžaduje od posluchače trpělivost, vnímavost a spousty času. Teprve až po dlouhé době se mi povedlo všechno to soužení vstřebat, srovnat si ho v hlavě i uších a nakonec si ho užít. EP opravdu působí, jako by bylo z jiného světa. Tím nechci říct, že by bylo nějak zmatené či nepříjemné, ale nálady, které mi navodilo, byly často velmi roztodivné. Byla to snad první doom metalová kapela, u které jsem byl schopen se vztekat. Zajímavé, ale vlastně ne nemožné. Celou nahrávkou se vine určitý neklid, zvláštní pocit provinilosti a soucitu. Možná to tak budu mít nastaveno jenom já, ale nutno dodat, že momentálně mi z okna proudí kolem páté ranní hodiny do bytu chuchvalce zmrzlé mlhy. A nejlepší je, že mně se to propojení venkovní zimy a hudby moc líbí. 

MESSIAL působí se svým doom metalem jako kosmonauti, vypuštění do vesmíru a vznášející se v beztížném stavu. Tihle Američané vás vezmou na své novince na Měsíc. Budete našlapovat na dlouhé, nekonečné melodie a do hlavy se vám zaryjí kousky ledu. Kolem létají otevřené rakve a já si říkám, že jsem hudbou MESSIAL doslova okouzlený. Pokud máte rádi klasický doom metal, s lehkými experimentálními prvky, myslím, že budete spokojeni také. Nálady, které při společných seancích mívám, jsou těžko popsatelné, ale je mi při nich zima, vynechává mi srdce a mám sto chutí odletět do oblak. Doomová deska, která má velmi zvláštní atmosféru. Dobrá, ledová nahrávka!



Asphyx says:

MESSIAL looks with its doom metal as astronauts, launching into space and hovering  in zero gravity. These Americans will take you to the Moon on their new album. You will step on  long, endless melodies and the pieces of ice will dig in your head. The opened coffins are flying around and I think that I'm fascinated with MESSIAL's music. If you like classic doom metal with lightly experimental elements, I think you will be satisfied as well. Moods that I have during joint sessions I can't hard  describe, but I'm cold when listening, my heart is failing and I wanted to fly into the sky. Doom album, that has a very special atmosphere. Good ice record!

http://messial.bandcamp.com/album/nucleosynthinuum
https://www.facebook.com/messial666
Share this games :

TWITTER