DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 8. března 2016

Home » » Recenze/review - ENTOMBED A.D. – Dead Dawn (2016)

Recenze/review - ENTOMBED A.D. – Dead Dawn (2016)


ENTOMBED A.D. – Dead Dawn
CD 2016, Century Media Records

Určitě znáte ten pocit, když sedíte se skupinkou kamarádů někde v hospodě, objednáte si nějakou místní specialitu a pořád dokola posloucháte, jak všem hrozně chutná. Máte co dělat, abyste chválený pokrm vůbec sežvýkali a marně hledáte slova, jak svým kolegům říct, že vy z toho zrovna na větvi nejste. S návratovými alby ENTOMBED A. D. to mám hodně podobné. Pro mě tahle kapela skončila svým posledním počinem ještě pod starým jménem a k novým pořádkům jsem se stavil od začátku poměrně skepticky. Pánové se pokusili ze slavného jména vytěžit co nejvíc již předchozím albem „Back to the Front“ (2014), které se podle mě vyloženě nepovedlo. Byl jsem tedy moc zvědavý, jak se s tím poprali letos. Na rovinu říkám, že je to o nějaký řád lepší, výraznější a chutnější, ale pořád to není ono. Chybí totiž to nejdůležitější, dobrý kytarista, který by posunul kapelu od obyčejných, tuctových riffů zase do pořádného pekla. Zatím to vypadá, že budeme pořád dostávat jen porci nevýrazného, špatně ochuceného pokrmu.

Chytří již dávno pochopili, že jsme si s touhle staronovou kapelou do oka příliš nepadli. Je to pravda. Podle mě by měla jednak vystupovat pod zcela jiným jménem a hlavně by se slušelo trošku víc takové té rockové pokory. Mě někdy všechna ta velkohubá prohlášené, rádoby alkoholové excesy přijdou v dnešní době spíše úsměvné. Staré ENTOMBED miluju a dodnes patří ke zlatým a pečlivě ochraňovaným kouskům „mé“ hudby, ale do nových postupů se mi zatím proniknout nepodařilo. Neříkám, že je to špatné nebo dokonce vyloženě nechutné, ale při poslechu se pořád ošívám a mám sto chutí jít dělat něco jiného. Z kdysi tolik průrazné, ostré a riffově zapamatovatelné kapely je najednou vcelku průměrná metalová smečka, která těží převážně ze svého „zmršeného“ jména. Já vám nevím, tenhle chod vždycky sice dojím až do konce, ale musím ho pokaždé zapít pořádnou vychlazenou dvanáctkou, protože mi v ústech zůstává divná pachuť. Nechci tady házet špínu na legendárního vokalistu a opilce L-G Petrova, ale jeho hlas je opět slabý jako po padesáté vylouhovaný čaj.


Abych ale jenom nehanil. Na novince lze najít i dobré kousky masa. Sice to dá práci, ale jsou tam. Album je to ve své podstatě dobré, vhodné ale spíš na nezaujatý poslech v autě, případně jako kulisa do hospody, na nějaký gurmánský zážitek to ale bohužel není. Během celé desky vlastně pořád jen čekám, kdy už TO konečně přijde a ONO nic. Je to jako jíst tofu a říkat o něm, jak krásně šťavnatě chutná. Ne, syrovému death metalovému masu se nic nevyrovná, říkejte si, co chcete. Vím, že se to dnes moc nenosí, ale je to jednoduše tak. Trošku nechápu zvuk celé téhle taškařice, vůbec mě nebolí, neštve, ani nedrásá. Je jen nemastný, neslaný, možná spíše úplně bez chuti. Možná jsem jen starý plesnivý metalista, který marně hledá ztracený čas, ale se mnou to vůbec nic nedělá. Novinka jakoby jen tak vesele pobublávala v pozadí a mohla být s klidem nahrazena stovkou dalších podobných skupin. ENTOMBED A. D. jsou dnes spíš smečkou, vhodnou do moderních metalových časopisů, peklo aby u nich člověk pohledal. Bohužel.



„Dead Dawn“ je druhým albem ENTOMBED A. D. v řadě a opět je krásným úkazem toho, jak se to nemá dělat. Nevýrazné riffy, slabý vokál, příliš dlouhé skladby. Chybí mi údernost, energie, síla, Mám raději pořádný, poctivý a plesnivý death metal, než tuctové, tisíckrát slyšené motivy. Přijdu si jako na hostině, kde jsem nucený jíst samé pokrmy bez koření, bez přísad. Ne, já nechci průměrné jídlo bez chuti, mám raději krvavý steak. Pár dobrých nápadů tohle album mezi mé oblíbence neposune. Já vlastně ani nevím, co bych měl napsat dalšího. Kdybych měl říct číslo, dal bych tak šedesát procent. Musel bych ale zavřít obě oči a zakrýt si uši. ENTOMBED A. D. nahráli další obyčejné album, nic víc, nic méně.

Asphyx says:

"Dead Dawn" is the second album of ENTOMBED A. D. in a row and it’s again  a wonderful sign  how it shouldn’t be done. Bland riffs, weak vocal, too long songs. I miss the punch, energy, power. I prefer  good, honest and moldy death metal more than  dozen, for thousand times heard  themes. I'm coming like on  a feastnqk where I had to eat the same food without spices, without additives. No, I don’t want to eat  tasteless food, I prefer rare steak. A few good ideas can’t move this album amoung my favourite bands. I don‘t even know what I could  write more. If I had to say a number, I'd give about  sixty percent. But I would have to close both eyes and cover my ears. ENTOMBED A. D. recorded the next ordinary album, nothing more, nothing less. 


Seznam skladeb:

1. Midas in Reverse
2. Dead Dawn
3. Down To Mars To Ride
4. As The World Fell
5. Total Death
6. The Winner Has Lost
7. Silent Assassin
8. Hubris Fall
9. Black Survival
10. Not What It Seems


Čas: 40:44

Sestava:


L-G Petrov - Vocals
Olle Dahlstedt - Drums
Victor Brandt - Bass
Nico Elgstrand - Guitars


http://www.centurymedia.com/
Share this games :

TWITTER