DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 22. března 2016

Home » » Recenze/review - INVOKATION – Ascending from Aeons (2015)

Recenze/review - INVOKATION – Ascending from Aeons (2015)


INVOKATION – Ascending from Aeons
CD 2015, CCP Records

„Bylo by dobré, abyste se konečně začali modlit tím správným směrem!“: říká mi na ulici nějaká slečna, která místo toho, aby lítala k klukama po schůzkách, tak mě láká na tu jedinou správnou víru. Posílám jí do patřičných mezí, je totiž neodbytná až vtíravým způsobem. Přesto mi přistane v ruce letáček s deformovaným Kristem. Nasazuji raději sluchátka a pouštím si negaci všeho přetvařujícího se dobra. Mám rád reálný death metal, syrový, v podstatě obyčejný ve svých základech, ale s energií, silou a přesvědčivostí. Mnohdy jsem jediný, kdo danou kapelu chválí a jindy jsem osočen z toho, „proč se mi proboha zrovna tohle nelíbí“? Neřeším to, poslouchám pocitově, líbí se mi, když nechávám na sebe hudbu jen tak působit. Vezměte si třeba německé INVOKATION. Klasici každým coulem, přesto pro mě velmi záživní a v situaci, kdy mě někdo začne přesvědčovat o nesmyslném sektářství i povznášející. Pomalu se otáčím a ukazuji na slečnu jedno pořádné, death metalové fuck off!

Vlivů, z kterých INVOKATION čerpají, najdeme samozřejmě hodně. Napadají mě snad NILE, INCANTATION, IMMOLATION, ale i lehké náznaky BEHEMOTH. Nad těžkotonážními riffy se vznášejí lehké, někdy až mrazivé melodie. Syrovost se zde potkává se vznešeností a myslím, že srdce každého old school death metalisty musí doslova zaplesat radostí. Pod „egyptskou“ atmosférou tepe hodně žhnoucí srdce různě poskládaných rytmů. Mocnosti pekelné o sobě dávají vědět pěkně hlasitě a s řevem sobě vlastním. Pochoduji jako voják městem, rozhrnuji dav šedivých lidí. Nad hlavou mi blikají čerstvě rozsvícené pouliční lampy. Noční život začíná převažovat nad světlem. Někdy si říkám, že by neškodilo vypláchnout ten Augiášův chlév. Pořádně silným proudem žhavé lávy. Pak by přišla voda, očistná, životodárná a po restartu, bez těch všech zlých lidí noci, by se začalo znovu. Slečna si balí svoji víru v podobě lesklých letáků do tašky a úprkem utíká do své soukromé modlitebny.


Svět se otáčí ve stále stejných kruzích, pomalu, s jistotou nekonečnosti. Jsme jen zrnkem písku, vznášejícím se ve věčném víru události. Někdo tomu říká osud, jiný prokletí. Já byl kdysi uhranut death metalem, tím starým, plesnivé mokvajícím. Vytrvám ve své víře, stejně jako INVOKATION. Cítím z jejich prvotiny až jakýsi smutek, podobný snad opuštěnosti hrobů těch, které neměl nikdo nikdy rád. „Ascending from Aeons“ je přesně tím typem alb, které se mi dostalo do žil hned od začátku. Je mou modlou, s kterou rád večer uléhám, je mým ranním probuzení, znásobeným poslechem v odcházející noci cestou do práce. Obětujeme spolu na oltář pravosti, poctivosti a není nám líto nějaké té krve navíc. Líbí se mi, jak je na desce krásně propracována nálada vzteku v kombinaci se smutkem. Podívejte se do zrcadla, odhrňte vlasy ze své tváře. Co tam vidíte? Usmíváte se? Ano? Tak si představte, že před sebou vidíte negaci sebe samého. Svoji odvrácenou stranu. Tak přesně takoví jsou INVOKATION.




INVOKATION na své prvotině velmi dobře kombinují syrový death metal a vznešené nálady opuštěných hrobů. Jsem moc rád, že se mi zrovna tahle nahrávka dostala do ruky, protože jinak bych byl ochuzen o velmi silný zážitek. Z tvorby těchto Němců je sice cítit inspirace starými legendárními kapelami, ale skupina posouvá jejich tvorbu svým směrem. Líbí se mi atmosféra celé nahrávky, která je temná, tajemná a bolestivá zároveň. Deska je to hodně poctivá, je znát, že pánové ovládají své řemeslo perfektně. Jednotlivé skladby jsem nemohl ani po dlouhé době doslova vyhnat z hlavy. Poslech si vyloženě užívám. „Ascending from Aeons“ je albem, které připomíná modlitbu určenou snad samotnému zlu. Na to, že se jedná teprve o první počin kapely, můžeme mluvit o skvělém CD. Doporučuji všem death metalistům, kteří mají rádi klasiku a tmu. Smrtící nahrávka, která vás přenese do staré, dávno poničené hrobky! Inferno!

Asphyx says:

INVOKATION knows how to combine a raw death metal and royal mood of abandoned graves on their first album. I´m so glad this appears in my hands because if it wouldn´t I would miss this strong experience. You can feel their inspiration of old legendary bands, however they push their music even further. I really like the atmosphere which is dark, deep and painful at the same time. The album is very honest and you can tell that these gentlemen knows how to do their job perfectly. I couldn´t even wash the songs from my head for a long time. I just really enjoy the listening. “Ascending from Aeons” is the album which reminds me of a prayer to the Hell. This is the first album and yet it is an amazing record. I suggest this to you – the real death metal fans who like classic music and darkness. Deadly record which brings you to an old and damaged tomb! Inferno! 

Seznam skladeb:

1. Infected
2. 2nd Skin
3. Fenfire
4. Through The Gate Of Hypnos
5. Phoboscope
6. Death Metal Apocalypse
7. Nonconformist
8. Spineless Breed


Čas: 34:48

 

Sestava/band:


Daniel Falkenstein – bicí
Peter Patzelt – kytara
Thomas Suffel – kytara
Mike Herrig - zpěv


http://www.ccprecords.com/
Share this games :

TWITTER