DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 11. června 2016

Home » » Minirecenze/minireview - NIGHT DEMON - Curse of the Damned (2015)

Minirecenze/minireview - NIGHT DEMON - Curse of the Damned (2015)


NIGHT DEMON - Curse of the Damned
CD 2015, Steamhammer

Heavy metal stále žije! Dnes bych vás poprosil, abyste si vyhrabali ze skříní staré oprané džínové vesty, znovu rozchodili zaprášený gramofon, vytáhli z krabic dávné nahrávky NWOBHM. Máte rádi kapely jako TANK, IRON MAIDEN, ANGEL WITCH, JUDAS PRIEST, DIAMOND HEAD, AMULET? Cítíte i po letech tu neskutečnou sílu, která z jejich alb doslova sálá? Vzpomínáte rádi a štve vás občas dnešní doba plná vyumělkovaných skupin? Potom byste mohli být smeteni hudbou NIGHT DEMON jako já! Tohle je totiž old school heavy metal té nejvyšší kvality. CD je venku už přes rok a zasvěcení ví dávno své, ale moje maličkost se k němu dostala až teď. Zato mám jejich stejnojmennou prvotinu v podobě EP z roku 2012. Sice jenom jako vypálené promo, ale mám.

Já moc dobře vím, že NIGHT DEMON nehrají vůbec nic nového. Já to po nich ani nechci. Každopádně, kapele se povedlo ve mě probudit velký zájem, doslova mě naladit na nostalgickou vlnu. Novinka totiž neskutečně řeže, pálí, studí, že by jim to kdejaká rádoby extrémní kapela mohla závidět. Perfektně vystavěné motivy, pobublávající basa v pozadí a konečně vokál, který je mi v heavy metalu příjemný. K tomu klasické hororové texty. Jsem zase malý kluk, který přehrál rodičům kazetu mluveného slova novým albem "Killers" od IRON MAIDEN (rok 1981, tehdy moje malé šestileté já a v rodině tradovaná historka - vůbec nevím, co jsem dělal:))!). Podobnou hudbu musíte mít v krvi, milovat ji, být jí odkojeni. Jinak si jen poklepete na hlavu, cože to zase ten starej fotr blbne. "Curse of the Damned" se neskutečně dobře poslouchá, doslova vás strhne. A to jak svojí silou, tak uvěřitelností. Víc psát netřeba, tady mluví hudba sama za sebe. Heeeeavýýýýý metáááááál!  

sumarizace


"Curse of the Damned" je albem, které je poctou starých heavy metalovým klasikům. Je nahráno s velkým nadhledem, s citlivým přístupem a velkou silou. Já z téhle desky opravdu cítím ducha osmdesátých let. Je po okraj plná zajímavých melodií, skvělých vokálů a jiskřivé nálady. Američané moc dobře vědí, jak nahrát dobrý riff. Nahrávka plyne převážně klidně, ale je velmi přitažlivá a nebál bych se říct i sexy. Takto nějak bych si představoval poctivý a dobře zahraný heavy metal! Perfektní deska! Buďte heavy! Buďte NIGHT DEMON!




Asphyx says:

"Curse of the Damned" is an album that is a tribute to the old heavy metal classics. Recorded with great insight, with a sensitive approach and with great forceI really feel the spirit of the eighties from this album. It's full to the brim of interesting melodies, great vocals and sparkling mood. Americans know very well how to record some good riff. The recording goes mostly calm but it's very attractive and I'm not afraid to say it's sexy too. This is how I imagine honest and well played heavy metal! Perfect album! Be heavy! Be NIGHT DEMON!


Band:

Dusty Squires - Drums, Jarvis Leatherby - Bass/Vocals, Armand John Anthony - Lead Guitar

Tracklist:
01. Screams in the Night 03:29
02. Curse of the Damned 04:58
03. Satan 03:02
04. Full Speed Ahead 02:36
05. The Howling Man 06:47
06. Heavy Metal Heat 03:04
07. Livin’ Dangerous 04:30
08. Mastermind 04:06
09. Run for Your Life 03:04
10. Killer 03:12
11. Save Me Now 05:15
12. The Chalice (Bonus Track) 03:27

Share this games :

TWITTER