DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 28. srpna 2016

Home » » Report, photos, video - METAL MADNESS 2016 – S.D.I., CASKET, MORTIFILIA, FLESHLESS, DEFLORACE - Ostrov Santos, Sušice – 27. 8. 2016

Report, photos, video - METAL MADNESS 2016 – S.D.I., CASKET, MORTIFILIA, FLESHLESS, DEFLORACE - Ostrov Santos, Sušice – 27. 8. 2016

- author of photos Jakub Asphyx


Povolal jsem do boje všechny (kamarády) zálohy a lázeňská koncertní metalová sezóna mohla začít!

Celé prázdniny jsem strávil v lesích a bylo už na čase navštívit nějaký festival. Minulý týden mě namlsala skvělá BŘEZOVSKÁ METALOVÁ NOC a tak jsem se moc těšil. Po dlouhé době se mnou jel taky Michal a přidal se i Goro s Anet a tak byla naše tradiční četa postarších metalistů kompletní (a doplněna o jedno hezké děvče). Byli jsme v Sušici i minulý rok a moc jsme si to užili. Opakování se tak samo nabízelo.

Osobně jsem byl nadšený z prostředí, z dobrého piva, ze spousty známých. Velikostně tak akorát, s velmi dobrou pohodovou náladou, se loni dostal festival METAL MADNESS na špičku všech mnou navštívených venkovních akcí.

Mortifilia
Je sobota poledne a já stojím dole u kostela na Lochotíně. Naše tradiční místo setkání je lehce poznamenáno nábožnými písněmi, které zní z přilehlé zahrady. Mám sto chutí tam vlítnout a promluvit si se všemi těmi ovcemi hezky od plic, ale neučiním tak, protože je tu už Michal se svoji rozjetou dodávkou. Už jsme spolu nikam nejeli dlouho a tak je naše cesta do Sušice v hodně veselé náladě. Konečně! taky neřídím (díky moc za odvoz!) a hrozně se těším na pivo.

Už jen ta krajina kolem Sušice dává tušit, že se řítíme do samé, nejen metalové krásy. Koukám z okénka a těším se jako malej Asphyx. Vynechal jsem obří festivaly a tak už si potřebuji (jako každý závislák) narvat do žil a uší pořádnou porci metalu.

Parkujeme, já si protahuji nohy i tělo a hned se ženu k výčepu. Pivo mi chutná, obsluha u výčepu je milá. Kolem se trousí pár známých, zdravíme se. Spolu s prvním douškem do mě vstupuje klid. Cítím se jako budhistický mnich, který právě vstupuje do nekonečné extrémní meditace. Čekám na první kapelu.

S.D.I.
Opět, jak je mým zvykem, budu psát pouze o kapelách, které jsou mi blízké, ostatním publikuji jen fotky. Jel jsem si festival hlavně užít, nejsem krutopřísný kritik, stojící ztuhle pod pódiem a nesleduji kdejakou muzikantovu chybičku. Berte tedy můj text jako slova metalového fanouška pro fanoušky.

Jsou jimi berounští thraheři MURDER I.N.C. Tahle kapela zraje každým naším setkáním. Ctitelé osmdesátkového thrash metalu v klasické podobě předvedli pěkné vystoupení. Minule (viděl jsem je také s S.D.I.) se mi moc nelíbili, ale tentokrát to řezalo jako rezavý nůž. Dobrá práce!



Pak jsme přivítali brutálně deathovou DEFLORACI. Těšil jsem se moc, podobný syrový a surový smrtící kov mi koluje v krvi. A mé očekávání se naplnilo jako odtok krve na patologickém stole. Pánové mě doslova rozsekali. Naživo to znělo ještě lépe než z desek. Chyběl snad jen Hannibal Lecter, který by nám naservíroval naše hudbou proprané a vyždímané mozky. Tohle byla brutální death metalová vražda v přímém přenosu. Bestiální výkon!




Blackoví NAURRAKAR




YTIVARG a jejich grind/black



Němečtí death metalisté CASKET mě rozhoupali v old school death metalovém rytmu (nejvíc mi jejich tvorba připomínala mé oblíbence JUNGLE ROT). Klasické melodie téhle kapely, která vznikla už v roce 1990, zněly uvěřitelně, drtivě a silně. Mám to v podobném stylu moc rád a tak jsem se plně a s chutí oddal exhumaci starých hrobů. Trojice smrťáků to do nás nasypala pod tlakem a rozmačkala nás jako rozjetý buldozer. Killer gig!




ACID FORCE jsem viděl naposledy v Plzni a doslova mě tam oslnili svojí energií. V Sušici to bylo hodně podobné. Mladý a neklidný thrash, spousta melodií, k tomu džínové stejnokroje. Retro jako řemen, ale zahrané s přehledem a citem pro věc - můj kladný názor potvrdil i kytarista S.D.I., který pařil vedle mě. Líbilo se mi to moc a užil jsem si set těchto slovenských maniaků vrchovatě. Thrash!





FLESHLESS jsem viděl minulý týden a když naběhla tahle death grindová parta na pódium, věděl jsem, že to bude opět válec. A byl. Smrt kombinovaná s melodiemi, dupající a rytmické bicí, které vás donutí k tanci pod pódiem. Měl jsem náladu na stahování z kůže. Mé přání mi bylo splněno a děčínští bardi mě rozsekali na malé kousky. Skvěle!





S.D.I. podruhé po návratu. Poprvé to bylo v Praze a bylo to dokonale vzpomínkové. Kapela od té doby brázdí Českou republiku poměrně často a tak jsem byl zvědavý, jak na mě tahle německá thrashová parta bude fungovat tentokrát. Je sice pravda, že to nebylo takové jako „poprvé“, ale jak známo, krev nevyměníte. V jejich vystoupení bylo hodně energie, spousta nostalgie, ale také tuna legrace. Bavilo mě to a bavilo mě to hodně. Staré psy zkrátka novým kouskům nenaučíte a každý si rád zahaleká dávné, notoricky známé fláky. Je to tak dobře a platí to jak pro mě, tak i pro kapelu. Satan byl deflorován, megamosh proveden a já spokojen!




MORTIFILIA ten večer nejen celou tuhle festivalovou nádheru uspořádala, ale i křtila novou desku „... When I Killed The God“. Jsem moc rád, že jsem byl u toho. U téhle smečky se mi vždycky líbil určitý severský chlad a velký cit pro melodie. Poslední kapela večera nám na rozloučení předložila pořádnou porci studených skladeb, které mě pálily až do morku kostí. Určitě znáte ten pocit, když už nemůžete, jste unavení, ale stejně složíte náklaďák uhlí. Tak s MORTIFÍLIÍ to bylo hodně podobné, jen s tím rozdílem, že na valníku byly naskládány staré, prašivé kosti. Sušičtí mě probodli kusem ledu, prokleli navěky a obětovali na oltář smrti. Díky za to, excelentní vystoupení!








Nové album MORTIFILIA- „... When I Killed The God“ objednávejte zde/ order here!

new CD and t-shirt in my collection
Návštěvnost celého festivalu mě velmi mile překvapila. Bylo o hodně víc lidí než loni. Obrázek o tom, kolik lidí navštívila tuhle metalovou oázu získáte z fotek zde. Úžasnou atmosféru dotvářeli i samotní členové S.D.I., kteří se procházeli mezi lidmi, byli velmi vstřícní, s každým se fotili. Tohle byl metal, který znám z dob svého mládí. A ten stánek se zmrzlinou si budu taky pamatovat - byla dobrá. Skvělý nápad!

Zvuk byl dle mého názoru jak kdy. Některé kapely měly hrozně vytažené bicí. Hlavní skupiny ale zněly velmi dobře.

Organizace byla stejně jako loni v absolutním pořádku. Kombinace prostředí, pohodových lidí a skvělé nálady pro mě opět udělala z tohoto festivalu jedno z míst, kam se už dnes chci znovu vrátit. Akcí je v dnešní době spousta, ale METAL MADNESS je pro mě již určitou jistotou, která opět nebyla zklamána. Domů jsem odjížděl nadšený a vůbec se mi nikam nechtělo.


Díky moc pořadatelům, kapelám, díky kamarádům a vlastně všem, kteří můžou za to, že jsem si užil poslední prázdninový víkend krásně metalově! Budu chválit, kudy budu chodit. Úžasný festival! To byly Lurdy, přátelé!

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS zde/here - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound


Report, foto, video – METAL MADNESS – MASTER, MORTIFILIA, LAHAR, SHAMPOON KILLER, MALLEPHYR, 1000 BOMBS - Ostrov Santos - Sušice – 29.8.2015


Share this games :

TWITTER