DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 5. ledna 2017

Home » » Recenze/review - BÖLZER - Hero (2016)

Recenze/review - BÖLZER - Hero (2016)


BÖLZER - Hero
CD 2016, Iron Bonehead Productions

Až já budu jednou v hrobě hníti a červi mě povolají před poslední soud, budu se už všemu smát. Veškerá lidská tupost, špatnosti i nenávist bude zakopána hluboko pode mnou a budu si už jen užívat hudbu, kterou mám rád. Ne, já nechci do nebe, na to jsem příliš velký hříšník. Těším se, až rohatí přiloží pod můj kotel plný oleje a já poprosím, aby přidali trošku větší hlasitost na pekelném přehrávači.

Švýcarští black death metalisté BÖLZER jsou zvláštním úkazem. Záhrobními věcmi, okultismem, smrtí i paganismem se zabývají již od roku 2008. Dvojice šílenců - Okoi Thierry Jones - kytara a zpěv a Fabian Wyrsch - bicí, letos přicházejí s vůbec první dlouhohrající deskou. Dosud vydali pouze jedno demo ("Roman Acupuncture") a dvě skvělé EP s názvy "Aura" - 2013 a "Soma" - 2014, kdy obzvlášť první zmíněné je čirou dávkou nihilismu. Kdo jste viděl tuhle dvojčlennou smečku naživo, tak mi dáte určitě za pravdu, že se jedná o velmi zajímavý zážitek. Kapela si svoji poctivou temnou prací získala spoustu fanoušků a v ortodoxních hudebních kruzích má dnes již svoji jasně danou pozici. Na novinku "Hero" jsem se těšil hodně moc, ale abych pravdu řekl, tak ne vše se mi úplně líbí.



Subjektivně mi přijde, že BÖLZER přeci jen více sedí kratší formáty. Letošních 43:38 minut mi přijde v některých momentech až příliš dlouhých, mnohdy "uměle" natahovaných. Nevadí mi, že je novinka "měkčí", ani zpěvnější, ale občas postrádám takovou tu zvláštní temnou náladu, kterou jsem u téhle skupiny vždy obdivoval. Jsou to ale jen drobné připomínky. Jako celek je album pořád skvělým kouskem nahrubo nasekané tmy, na kterou když přijde to správné rozpoložení, tak ji hltám plnými doušky. Pokud máte tyhle dva šílené tmáře rádi, rozhodně neváhejte a dopřejte si krásně vyvedený digipak, 12" vinyl, případně kazetu. Popadá mě smutek a marně klepu na víko své rakve. Mám nad sebou několik metrů černé hlíny. Nebude to dlouho trvat a dojde mi vzduch. Dokud ale žiji, budu "Hero" s chutí poslouchat. Chladně temné black death metalové album s puncem noblesní jedovatosti!


sumarizace:

BÖLZER se povedlo zhudebnit temnotu. Black death metal v jejich podání je černý, naléhavý, s obrovskou silou v melodiích. Přijdu si, jako bych byl poslán do lesa a měl vytrhnout kořeny všeho zla. Album mě pohltilo a při poslechu si se mnou dělá doslova, co chce. Jsem prokletý, ponížený a zároveň se cítím silný jako nikdy dřív. Procházím se mezi stíny, jsem hadem plazícím se za svojí kořistí. Hudba zde nelze příliš uchopit slovy, ale připomíná mi zrcadlo, rozbité na tisíc kousků. Neposlouchejte "Hero" za denního světla, nálada absolutního zmaru nejlépe vynikne někdy kolem půlnoci. Věřte a budete navěky prokleti! Tuto nahrávku bych doporučil k poslechu všem padlým kněžím. Zhudebněné inferno zde přichází pomalu, polehounku, jako šelma, lovící za soumraku. Do srdcí se vám vkrade zima a udělá vám z něj kusy chladného ledu. Black death metal, který je temný, jako odvrácená strana měsíce! 

Asphyx says:

BÖLZER composed darkness. Their Black Death Metal is black, acute, with an amazing power in melodies. I feel like I have been sent into the woods and supposed to whip out all of the roots of evil for the world. This album catch me and during the listening it does a lot of things to me. I´m accursed, humiliated and at the same time I feel strong like never. I´m walking between shadows, I´m a snake which crawl for its victim. This kind of music is impossible to describe and it reminds me a mirror which is broken on thousand pieces. Do not listen to the "Hero" during the day light because the absolute ruin mood will came out the best around the midnight. Believe and you are accursed forever! I would recommend this album to every death priests. The composed inferno is coming slowly, like a beast which hunt during the nightfall. There is going to be cold in our hearts and your heart will became one piece of ice. Death black metal which is dark like the other side of the moon!


Tracklist:
1. Urdr
2. The Archer
3. Hero
4. Phosphor
5. Decima
6. I AM III
7. Spiritual Athleticism
8. Chlorophyllia
9. Atropos

band:
KzR - X String Flay / Heresy,
HzR - Skin Decimation 

Share this games :

TWITTER