DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 11. září 2017

Home » » Report, photos, video - HACAVITZ, ESCARNIUM, MALLEPHYR - club Modrá Vopice, Prague - 10. 9. 2017

Report, photos, video - HACAVITZ, ESCARNIUM, MALLEPHYR - club Modrá Vopice, Prague - 10. 9. 2017

Hacavitz
OSTATNÍ FOTKY ZDE / OTHER PHOTOS HERE

- author of photos Jakub Asphyx

VIDEOS - omluvte sníženou kvalitu zvuku/ sorry for worse sound

https://www.youtube.com/user/jakubasphyx/videos

Dva dny předtím, než jsem s kolegou Michalem vyrazil do Prahy na jihoamerické death metalové inferno, jsem četl krásný článek o klubu pekelného ohně. Anglické uskupení kolem Francise Dashwooda, které sloužilo černé mše na tělech nahých dívek a oddávalo se satanistickým orgiím ve starém klášteře. Psal se rok 1749 a hlavním mottem klubu bylo heslo Fait ce que voudras (Čiň co chceš).

Když jsem v neděli ráno vstával, na Klub pekelného ohně jsem často vzpomínal. Vždyť my, staří poctiví death metalisté na tom jsme hodně podobně. Akorát s tím rozdílem, že my máme místo černých mší hudbu. Temnou, ošklivou, tajemnou a zničenou jako duše padlých kněží. Už jsme s Michalem spolu dlouho nikde nebyli a tak jsme se zase jednou rozhodli podpořit pravé nefalšované peklo.


Escarnium
Dnes už se v podstatě jedná o záležitost pro pár pravověrných. Mladí poslouchají technické ekvilibristiky brutálních techniků a ještě starší jsou už v domovech důchodců. Moc nás nezbývá, ale to neznamená, že už nedokážeme plivat síru. Naopak, podobné koncerty jsou pro nás povinnou černou mší, obřadem, kde si užíváme hudbu do sytosti.

Je neděle k večeru a já stojím dole v Plzni u kostela. Jsem připravený a natěšený. Pořád mě to neskutečně baví. Jako bych měl v zádech tisíc mravenců, kteří mě šimrají až do doby, než přijede Michal se svojí dodávkou (díky za odvoz a společnost, starý barde!). Pak ze mě lehká nervozita, kterou mívám pořád před akcemi, spadne a už kecáme. Probírají se letní festivaly, budoucí koncerty, člověk na chvíli vypadne z kolotoče rodina, práce, rodina, práce.

Mallephyr

Je nám fajn, cesta uběhne než bys řekl kurvasuperjedemenametal. Už je před námi štěrkové parkoviště před mým srdcovým klubem Modrá Vopice, pár kamarádů, nějaké to dobré točené. Jsem zase v tom. Malý koncert, pro pár věrných, takhle to mám stejně nejraději. Huba mi málem upadne od radosti. Zajímavé je, že jsme přijeli na drsnou, temnou hudbu a všichni jsou vysmátí a neskutečně pohodoví. My necháváme totiž nervy pod pódiem a pak už je nám jen dobře. Asi tak bych to viděl.


Lokám další pivko, čekám na první kapelu a začínám mít neodbytný pocit, že za chvilku přijde sir Francis Dashwood, přivede nějakou dobře stavěnou dívku a kohouta. Prořízne mu hrdlo, nechá krev stékat na její prsa. Je to jen představa, ale Modrá Vopice opravdu potemní. Připravují se pomalu MALLEPHYR, černá mše může začít!


MALLEPHYR  jsou dnes již hotovou smečkou, která přesně víc co a jak chce hrát. Mám pro ně velkou slabost a opět mě nezklamali. To, co předvedli v Modré Vopici, se vymyká normálnímu vnímání. Sedlo mi absolutně vše. Zvuk, nasazení, totálně zabijácké bicí, Opatův šílený výraz i vokál. Nastalo inferno, přivítali jsme temnotu. V civilu neskutečně sympatičtí a usměvaví kluci se na pódiu změnili v "krvelačné bestie". Jezdím po koncertech již dlouhá léta, ale tohle bylo peklo non plus ultra. Massacre! Totally right godless black/death metal! MALLEPHYR was for me killer, morbid and cruel, dark and hellish metal experience!





ESCARNIUM - nevím jak to v Jižní Americe dělají, ale poslední dobou k nám z tohoto kontinentu jezdí samé skvělé kapely. Tihle šílenci patří k jedněm z nich. Jejich totálně natlakovaný, černotou opředený death metal mě rozsekal loni v Plzni a zmasakroval mě i letos v Praze. Přesně dávkovaná směs toho nejshnilejšího death metalu, tmy, hnisu, prašiviny, absolutního a ortodoxního odhodlání mě smetla, že jsem měl co dělat, abych se udržel na nohou. 





Bývám v podobných chvílích mimo, zcela pohlcený a ztracený někde na onom světě. V neděli odsloužili ESCARNIUM vynikající koncert. Takhle se má hrát death metal! Víc myslím psát netřeba. Kult! There were sharp riffs of ESCARNIUM and the corpses were exhumed. Did you feel the fear? Blood came down from heaven! Dirty death metal, played with a hellish face! Inferno!








Report, photos, video - ESCARNIUM, VENOMOUS BREATH, BRUTALLY DECEASED, KAOSQUAD – club Divadlo pod Lampou, Plzeň - 30. 9. 2016,


HACAVITZ pro mě byli vždy až mytologickou death/blackovou kapelou, kterou jsem měl vidět vůbec poprvé v životě. Navnaděn z poslechu alb, rozhozený z předchozích vystoupení, jsem znovu zcela propadl peklu. Vlastně jsem ani nevnímal okolní svět, z pódia ke mě ztékala lavina složená z krve, tmy, špíny, šílenství. V hlavě mi vybuchl granát plný střepin a kapele jsem všechen ten jed doslova zobal z ruky. Až mi zase jednou bude někdo vyprávět o tom, že zažil peklo, tak se ho zeptám, zda viděl HACAVITZ naživo. Pro mě osobně až transcendentální zážitek (fakt, nekecám). 





Těšil jsem se moc a byl jsem odměněn podáním ruky se samotným Satanem. Tohle byl živočišný death/black metal staré školy se vším, co k tomu patří. Vynikající! We exhumed the old corpses, releasing the daemons on this world! I came in like some very horrible horror. Morbidity, dirt, disgust and unreal pressure. They all showed up on HACAVITZ. I almost did not survive the occult seance. Old school death/black metal, with coffins lids cracked! Excellent dark gig!






Organizace byla na výbornou, končilo se v příjemných jedenáct večer. Lidí přišlo padesát, se silnou plzeňskou podporou. Zvuk byl příjemný, ale to už bývá ve Vopici nepsaným pravidlem. Velký dík patří hlavnímu organizátorovi Žlababovi, jeho death metalové večírky patří všeobecně k tomu nejlepšímu, co během roku navštívím. Klobouk dolů pane!

Vím, že jsem s tím už asi otravnej, ale ono je pro mě pořád neskutečně příjemné, když za mnou přijde pár fanoušků našeho vašeho blogu, prohodí pár slov, pochválí...musím vám všem opět moc poděkovat - ta zpětná vazba je pro nás (mě) úžasná a hrozně důležitá, neskutečně si vašich milých slov vážím! Děkuji pěkně, přátelé - speciální díky patří tentokrát úžasné fanynce z daleké Brazílie - obrigada linda garota!:))

support Azarath
Jsem ze všeho zase nějak mimo. Michal už má nastartováno a musíme vyrazit. Že koncert skončil, mi dojde až někde u Berouna. Pořád jsem na černé mši, neustále si přehrávám všechno dokola. Nebylo ten večer slabé kapely, odjížděli jsme neskutečně spokojení. Nedělní temné setkání v Praze bylo vskutku infernální. Jsem moc rád, že ještě existují lidé, kteří podobné seance pořádají. Bez nich bychom byli ochuzeni o velký zážitek. Díky, díky a ještě jednou velké díky. Bylo to skvělé. A jako bonus navíc byly naše duše pokryty nepropustnou temnotou. Mějte se co nejlépe, čiňte co chcete (Fait ce que voudras) a ať vaše kroky chrání samotné peklo!

- author of photos Jakub Asphyx

Share this games :

TWITTER