DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 16. října 2017

Home » » Recenze/review - KARNAR - Take Their Heads (2017)

Recenze/review - KARNAR - Take Their Heads (2017)


KARNAR - Take Their Heads
EP 2017, vlastní vydání

Mám na stole hromadu CD k recenzím. Čekají na mě, lákají k poslechu. Zavřu oči a abych byl spravedlivý, tak nechám rozhodnout náhodu. Vytáhnu italské death metalisty KARNAR, vložím je do přehrávače a prohlížím si booklet. Nejdříve kývám jen tak hlavou, očekávám další z řady stejných progresivněji laděných death thrashových alb. Jenže pak mě ta změť riffů zaujme. Přitahuje mě, láká k opětovným setkáním.

Jedná se teprve o první EP kapely, které má být ochutnávkou, návnadou. Musím říci, že na mě funguje. Objevuji stále nové nápady, líbí se mi zvuk (s přihlédnutím, že je to prvotina). Snad jen ten obal by chtěl trošku víc propracovat. To jsou ale drobnosti, které se dají odpustit. Hlavní je hudba a ta je nebývale pestrá. Skrz klasický death thrash se jako nějaká pavučina rozpínají progresivní prvky. Výsledný dojem je vyloženě podmanivý. Tedy alespoň pro mě.


Pro mě osobně hlavní a nejdůležitější věc, kterou z "Take Their Heads" cítím, je obrovská porce roztodivných emocí a nálad. Italové zacházejí s progresivitou a technikou velmi citlivě, zbytečně to nepřehánějí. Hlavní je pro ně vždy nosný riff, melodie a hravé prvky jsou dávkovány s rozumem. Troufám si tvrdit, že o téhle smečce ještě uslyšíme. Líbí se mi takové to hmatatelné nadšení a energie, které můžete potkat na každém kroku. Občas se sice kapela nevyhne chvilkovým monotónním pasážím, ale to bych přičítal celkové produkci, která by zasloužila ještě doladit. Každopádně, KARNAR jsou pro mě velmi milým překvapením. Tenhle progresivní technický death thrash metal totiž řeže tou správnou stranou čepele! Doporučuji!


sumarizace:

Italská, progresivní death thrash metalová kapela KARNAR, je skupinou, ze které doslova tryská talent na všechny strany. Jejich album "Take Their Heads" je po okraj narvaný nápady, energií a tlakem. Pokud rádi u hudby přemýšlíte a ochutnáváte z pestré palety bohatého talíře extrémního metalu, bude vám určitě chutnat. Fascinuje mě lehkost a samozřejmost, s jakou je EP nahrané. Poslech je srovnatelný s pohledem do kaleidoskopu. Pestré riffy, zajímavé bicí a všemu nasazuje korunu vokál, vytažený až odněkud ze samého nitra. Songy působí velmi vyrovnaně, chutně, naléhavě a přesto jsou až uklidňující. Album se tak pro mě stává jakousi meditací. Progresivní death thrash metal, který připomíná průlet vesmírem. Vynikající záležitost. Noblesníl! Doporučuji!

Asphyx says:

Talent gushing right and left, this is the Italy, progressive death thrash metal band KARNAR. Their album "Take Their Heads" is to the brim full of ideas, energy and pressure. If you like thinking by listening and tasting from a variet range of rich menu of extreme metal, you will definitely like it. I am fascinated by the lightness and obviousness the EP is recorded. Listening is comparable with the view into a kaleidoscope. Colourful riffs, interesting drums and vocals, pulled up from somewhere inside. Both songs are tasty, urgently, however, relaxing. The single is for me a kind of meditation. Progressive death thrash metal, resembling the flight through the universe. Excellent stuff! I recommend!

band:
Marius - Guitar
Marco - Drums
Ale - Vocals
Tommy - Bass

Share this games :

TWITTER