DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

úterý 3. března 2015

Fotoreport - DROWNED, RAVENCULT, NARCHOST – club Exit-us – Prague – 1.3. 2015


author of photos - Michal Radoš
- for original size click on photos
- pro zvětšení klikněte na fotky


NARCHOST







RAVENCULT






DROWNED






FANS


Rozhovor - BRUTE - Muzika se nedá dělat bez srdce!


Loňské album slovenských brutálních death metalistů BRUTE s názvem "Pillory" pořádně zamíchalo s mým pomyslným žebříčkem nejposlouchanější muziky. Je mi tedy velkou ctí, že mi poskytl rozhovor Steve, kytarista této zběsilé smečky.

Ave BRUTE! Zrovna jsem si dneska dal cestou do práce vaše poslední album „Pillory“ do sluchátek a opravdu mi pořádně rozproudilo krev v žilách. Deska je už nějakou dobu venku. Jak jste s ní odstupem času spokojeni. Co fanoušci, recenze?

Ahoj Jakub. Na album sme velmi hrdí, podľa našho vydavatelstva Gothoom productions valcuje predajnosť. Odozvy fanúšikov su naozaj pozitívne a recenzie velmi kladné. Nám to dáva silu. Boj pokračuje. Stojíme ale pevne na zemi a vážime si každý úspech, který by bez podpory naších fanúšikov nebol. Ďakujeme.


Když jsem psal na vaše poslední album recenzi, je tam jedna věta, která pro mě celou desku vystihuje asi nejlépe: „Letošní nahrávka mě rozsekala na malé kousíčky a jsem při jejím poslechu vhodný jen jako přísada do mletého masa“. Za svým názorem si pořád stojím. „Pillory“ mají neskutečný tlak. Jak jste vlastně přistupovali ke skládání? U minulé desky „Sophisticated Atrocity“ jsi psal, že jste se stali z „projektu“ regulérní kapelou. Mě zajímá, jakým způsobem tvoříte nyní. Vím, že třeba bicí party nahrál Jiří Zajíc (HEAVING EARTH).

Tá veta je pecka, ceníme si to. Na Pillory som skladal prakticky všetko sám, až na song „I´am your cross“, kterého základy doniesol náš gitarista a growler Hegrid. Dve skladby sú prácou nás oboch, no posledné slovo, výsledný tvar a aranžmány mám pod palcom ja. Texty sú čisto mojou výhradou. Nechválim sa, tak to je. Tak mi to vyhovuje a chalanom tiež. Funguje to a to je podstatné. Tvorba je následovná. Vymýšľam rify, dám dokopy, počúvam svoje pocity a emócie. Ak mám song hotový, automaticky mám v hlave aj predstavu o bicích. Bicie najprv naprogramujem. Do bicích urobím chalanom taby a poposielam. Až sa song doučia doma, robí sa skúška a drtí čo najpodctivejšie. Už našťastie máme po dlhých peripetiách svojho bubeníka. Je ním Marek Džupin z Breznice při Stropkove (Grinding Jesus Brother), kde skúšame celá banda. Sme bohužial rozľahlí po celom východe Slovenska, tak sa robia skúšky tak často, ako sa dá buď u Mareka, alebo u mňa doma s programovanými bicími. Ale každý vie, že musí na sebe makať aj doma. Minulý rok nám bubnoval náš brat a vynikajúci člověk Sead Bihorac (Mortally Infected, Typhoid).To, čo pre nás spravil, mu nikdy nezabudneme. Pomáhal hlavne s koncertnou činnosťou, kým sa nenamakal Marek, no tri bandy už na neho boli veľa, tak po dohode s ním sme oslovili Mr. Jirku Zajíce. Jirka neváhal a prikývol, že nám nabubnuje nový album a mi mu budeme vďační celý život. Zrejme sa mu aj naša muzika páči ha ha. Bicie nahrával v Davose. Mať na cdčku takú pílu a kvalitního bicmana, tak to si kursky vážime. Je to česť a sme na to hrdí.



Když ještě zůstaneme u těch bicích. Jak to řešíte při koncertech? Mistr Zajíc je podle mě jedním z nejlepších současných nejen českých death metalových bubeníků a některé jeho přechody a nápady není asi lehké zrovna zahrát. Kdo ho „nahrazuje“ při živých vystoupeních? Neříkej mi, že za vámi jezdí pokaždé na Slovensko.

Jirka je bez debaty jeden s najlepších drumsmotorov minimálne v strednej Európe. Je to zrejme člověk a je to vynikajúci člověk, srdciar, no mne príde jako s inej dimenzie. Je to proste maniak a nezmar, ktorý to, čo robi, robí srdcom a celou dušou. Skromný típek. Jirka má Heaving Earth, Ingrowing a nespočetné množstvo projektov. Momentálne bola jeho spolupráca čisto štúdiová. Ako to v Brute funguje som už vysvětlil v predošlej odpovedi.


Obal „Pillory“ je brutálně death metalově klasický, hezky nechutný a znázorňuje pozůstatky po nějaké pořádně krvavé hostině. Kdo je jeho autorem a jak jste cover vybírali?

Tentokrát nam s coverom pomohol label. Zvýrazňuje trošku brutálnější pranier. Je to celkový odraz k textom, ktoré sú o nevyčerpateľnom ľudskom hnuse, takže je stále o čom písať. Budúci cover, na ktorom sa už pracuje, si robíme už sami. Pomáha nam s tým naš kamarát Peter Handzuš (Digital Wortex) z Prešova. Pracovna verzia sa mi velmi páči.

Pillory“ jste vydali u Gothoom Productions, což je slovenský label. Vaši desku není problém tak pro české a slovenské fanoušky sehnat. Co ale zahraničí? Brutal death metalová základna není v našich zemích zase tolik velká a tak je pro každou kapelu bezesporu důležité se dostat i ven. Jak vás tento label propaguje? Co jsem koukal na pár zahraničních obchodů, tak jsem tam „Pillory“ nikde neviděl.

Peter Beťko, šéf Gothoom productions má toho veľa na starosti, organizuje aj Gothoom open air fest, takže ma toho až až. K tomu má svoju bandu Doomas. V rámci cz/sk scény sme propagovaní slušne, no kapela si v tomto na Slovensku musí pomôcť aj sama. My sme momentálne vďační, že nám tento label Pillory vydal. Peter má inú štruktúru zrejme a koľko a ako propaguje svoje bandy v zahraniči neviem, no asi by sa to malo zlepšiť. Výmena medzi labelmi je nutnosť a dobrá věc pre kapely i samotné vydavatelstvo. Prvý album „Sophisticated atrocity“ sme vydali v českom vydavateľstve Nice To Eat You records, dostali nejaké cdčká, no bez merchu, no cd sa predávalo aj za morom cez americký Sevared records. No od Gothoomu sme dostali ako cdčka, tak aj merch. Ja som momentálne za Brute vďačný za to, čo máme. Ja osobne som poslal nejaké cdčka určitým priateľom aj do strednej a južnej Ameriky, aj na recenzie. Peter mi tiež pomohol například s raritnými tričkami k 15. výročiu vzniku Brute.


Co vlastně vy a koncerty? Zaznamenal jsem pár vašich vystoupení na Slovensku, vím, že jste byli i u nás v Čechách, ale co třeba Polsko, Maďarsko? Pořád si myslím, že ke spoustě lidem se dostane muzika hlavně přes osobní kontakt.

Bude aj to. Chce to čas a tlačiť sa nasilu niekam, to zas neuznávam. Kapela sa má presadit v prvom rade svojou hudbou, ktorá by mala byť dostatočne kvalitná a ktorú třeba čo najkvalitnejšie podať aj naživo. Potom prídu postupne a väčšie koncertné ponuky a festivaly. Tomu verím. Hráme dosť často, v priemere 2 x do mesiaca po celom Slovensku. V jeseni máme malé minitour v Čechách (Congenital Anomalies, Heaving Earth, Perversity….) v Prahe a myslim zrejme v Plzni. Padol nam jeden koncert v Poľsku s Epitome. Mimochodom prehľad naších koncertov nájdete tuna: www.bandzone.cz/brute. Niektoré bandy sa tlačia na silu do zahraničia, no bohužiak so slabšou kvalitou hudby a nepreplatenými cesťákmi. Pre Brute je ceťák dôležity. To je minimum, čo potrebujeme. Pracujem iba ja a Bijan, ostatní chalani sú nezamestní, alebo ešte študujú. Bez peňazí sa dnes ťažko dýcha bohužel. Mohli sme hrať v Mexiku, aj po Európe, no podmínky také, že proste zo svojho. Nemám ani peniaze na dovolenku pre rodinu ha ha, ale je to tak. Určite pribudnú aj zahraničné koncerty. Hlavné je zdravie.


Vaše hudba je inspirována takovými velikány jako jsou SUFFOCATION, IMMOLATION, BRUTALITY, PESTILENCE, DYING FETUS. Pro mnohé jsou to dnes už „staré“ smečky, které si svoje řekly a netřeba se dále o ně zajímat. Sleduješ dění v death metalu, kupuješ nové desky? A je nějaká mladá kapela, která tě opravdu zaujala?

To sú všetko moje modly, môj velký vplyv, no nesnažíme sa kopírovať. Samozrejme ten vplyv v podvedomi z posluchu Brute tu je. Som na to hrdý, Milujem death metal a muziku všeobecne. Život bez muziky u mňa je, jako keď nepolievaš pravidelne kvety a oni vyschnú a vyprahnú. Dnes som akurát narazil na novú a vynikajúcu slovensku bandu Devoid. www.bandzone.cz/devoid. Odporúčam vrelo. No stále ma neprestávajú překvapovat staré istoty jako Suffocation, Dying Fetus a mnoho ďalších. Je zaujímave počúvať album z ranných čias a album , ktoré vydali teraz. Je to veľká oddanosť toľko rokov death metalu.

Když jste hráli naposledy v Praze, tak jsem vás bohužel propásl. Nechystáte v nejbližší době nějaké menší turné po České republice?

Už som spomínal októbrový dvojkoncert v Prahe a Plzni, kde nás pozval náš priateľ Jaro Stanko (Congenital Anomalies), ktory oslávi svoje 30 narodeniny a Jirka Zajíc s Heaving Earth. Ideme spolu s našimi velkými bratmi Perversity. Naoplátku robime my dvojkoncert v júny pre tieto české mašiny v Košiciach ( Collosseum) a v Prešove (asi u Greka). No väčšinou koncerty priebežne pribúdajú a my Vám dáme isto včas vedieť. Niečo sa rysovalo v Brne, ale presunulo sa to.


V minulém rozhovoru pro Fobiazine jsi mi prozradil, že „death metal je tvůj úděl“! Steve, ty patříš k velkým srdcařům, kterých už dnes moc není. Podporuješ tento styl, kde to jde. Zajímal by mě tvůj názor na současnou českou a slovenskou scénu. Někdy si říkám, že člověk se snaží, „trpí tím“ rodina, všichni okolo a nakonec třeba na koncert přijde jen pár věrných. Jak to vidíš ty?

Je to naše šílenstvo, ktoré každy nevie pochopiť. Muzika bez srdca sa nedá robiť, to je blud. Bez rodiny a zázemia by sme to mali omnoho ťažšie, no je pravda, že kvôly muzike ju občas bohužial obmedzujem, ale iba trošku. Moja žena vie, že bez death metalu by mi trhalo srdce a to túto muziku nepočúva absolutne. Toleruje aj občasné skúšky v našom dome, aj keď mám oproti kostol. Milujem svoju rodinu a ďakujem za to, že ich mám. I za ich trpezlivosť a pochopenie. Čo sa týka fans, až na výnimky akými sú LMDM komando z Liptova, Orava, Košice, Stropkov, Humenne, ale aj mnoho skalných si myslím, že ľudia zleniveli, spohodlneli. Kedysi chodilo omnoho viac ľudí na koncerty. Keď pradávno prišiel Vader na východ Slovenska do Humenného, došlo 600 ľudí. Teraz maximálne do známeho Collossea v Košiciach 100. Tí chalani, čo to organizujú sa snažia ako hoväda a ľudia na to dlabú. No stále je dosť fanúšikov a na Brute chodia v takom slušnom patričnom množstve. Sú akcie, kde ak by neboli osoby s kapiel, tak je tam dokopy 7 ľudí aj s výčapom. Kedysi chodili najskalnejši do Budapešti. Teraz to majú pod nosom a serú na to. Tak nech sa z rečmi kotrolujú a prestaňú plakať a nadávať na nečinnosť. Určite trošku sú aj problémy s peniazmi, aj ja doslova nemám niekedy na lístok, či benzín na koncert, ale ak som zdravý a fakt chcem vidieť kvalitnú bandu, tak idem podporiť, stretnúť sa s fans aj muzikantkou rodinou a odniesť si krásne spomienky. Zabudnúť na dnešný stres. Už so mnou chodí na koncerty aj môj syn Viktor, ktorý o pár dní dovrší dospělost.


Každá kapela je neustále se měnící, živý organismus, který by ze své podstaty vlastně neměl nikdy fungovat. Parta chlapů, mnohdy s rodinami a zaměstnáním se vydá přes půl republiky a zahraje pro několik lidí. Neměli jste chuť se na to někdy vybodnout? Mnohé to odradí, rozpadnou se, rozhádají, jiní zase přestanou živě vystupovat. Já se zeptám jinak. Co vám naopak koncerty přinášejí? Jaké jsou třeba bezprostřední pocity po nějakém dobrém setu, kdy se všechno vydaří?

Koncert je niečo úžasne. Ste sústredení na hru, uzavretí do seba, v tele kopu adrenalínu a predsa cítite to puto medzi sebou a fans. Niečo nádherné. Ak Vám ľudia uznajú kvality a povzbudia, je to najväčšie zadosťučinenie. Ale úplne najväčší dar je ich priateľstvo. To sú priateľstvá na celý život, nie niekde při pive. Velmi důležité sú vzťahy v kapele. My sme skvelá parta, samá sranda a všetci sme do hudby zblácení. Táto pohoda sa automaticky odráža na kvalite našej muziky a uvoľnení sa na pódiu. Každý sa vtedy môže spoľahnúť na toho druhého.

V jaké „fázi“ se BRUTE nyní nacházejí? Už připravujete songy pro novou desku?

Základ nového materiálu je už niekolko mesiacov hotový a postupne sa už skladby přecvičujú. Do štúdia predbežne plánujeme nabehnúť po letných festivalech niekedy na počiatku jesene, ak sa nič nepredvídaleľné nestane a budeme zdravostne fit. Už sa začalo pracovať na spomínanom covere. Je to na dobrej ceste.




Děkuji za rozhovor, přeji spoustu prodaných nosičů a jen samé vyprodané sály.

Za celú kapelu ti od srdca ďakujem za podporu a priestor. Strašne si to vážim Jakub a tiež prajem hlavne veľa zdravia. Chcem sa úprimne poďakovať naším fanúšikom za neustálu podporu. Máme Vás veľmi radi a vážime si Vás. Tešíme sa na Vás hlavne na koncertech. Dovidenia a nashledanou.

DEATH METAL TILL DEATH!


pondělí 2. března 2015

Fotoreport - Roznášení letáků DEADLY STORM IN BOŽKOV 9 po plzeňských klubech - NAURRAKAR, MATER MONSTIFERA - Jam Club, MORRIGAN - club Parlament - 27.2.2015


Kolega Michal Radoš se vydal v pátek 27.2.2014 na propagační misii festivalu DEADLY STORM IN BOŽKOV 9. Při té příležitosti nafotil nějaké ty dagerotypie. 

PRO PLNOU VELIKOST NA FOTKY KLIKNĚTE. 

Festival začne v Plzni 21.3.2015 v 16 hodin v Hospodě pod Kopcem v Plzni

více info zde:


NAURAKKAR






MATER MONSTIFERA



MORRIGAN






FANS








UVIDÍME SE NA:

Report, foto, video - DROWNED, RAVENCULT, NARCHOST – club Exit-us – Prague – 1.3. 2015

Drowned
Pomalu končí zima, v supermarketech už začínají plesnivět velikonoční zajíčci a na plakátech po celé Plzni je upoutávka na křesťanské zpívání s JirkouZmožkem. Mám to sice mezi tyhle věřící ovečky jen kousek, ale kupodivu jsem nakonec zvolil okultní obřad v našem hlavním městě. Sice jsem už několik týdnů pořádně nespal, celý víkend dělal řidiče po celé republice, ale co by člověk pro trochu toho death/black/thrashe neudělal, že ano?

Ravencult
Povolal jsem tedy svého kolegu, řidiče a jednoho z mála fotografů Michala (thank you brother!), který nekazí koncertní fotky různými rybími oky a podobnými (efekty) nesmysly a svorně jsme vyrazili ku Praze. Hlavní město nás přivítalo tradičním smradem, šerosvitem a podivnou atmosférou, která krásně navozovala nadcházející death blackové obětování.

Narchost
Navigace nás nakonec do klubu navedla dobře, i když tentokrát byla opravdu hodně „drzá“. Vstupujeme do Exitu a já se ihned hrnu k výčepu. Mám tak bolavé celé tělo, že oceňuji několik rychlých a chutných piv (nepasterizovaný Staropramen a kolegyně si pochvalovala černou Barboru od Ostravaru). Celkový dojem z klubu mám velmi pozitivní, líbí se mi oddělení na chlastací, kuřáckou část a koncertní, podzemní sál, kde jsou cigarety zakázány. Pro mě ideální stav. Lehce negativní připomínku bych měl snad jen v pozdějšímu začátku, což bylo pro nás z daleka trošku hendikap.

Drowned
Co se týká zvuku, tak jediným problémem byla jen přílišná hlasitost. Ať jsem se přemísťoval, jak chtěl, všude to řvalo, až mi to málem uši utrhlo. Návštěvnost tipuji na cca 60 kousků platících, ale berte mě s velkou rezervou. 

Uveden do koncertní nálady se rozhlížím kolem a pomalu se dostávám do té správné nálady. Unaveně, ale nadšeně rozprávím s ostatními, užívám si tu atmosféru. Ani nevím proč, ale vždycky před první kapelou cítím takové zvláštní šimrání v žaludku, lehké napětí a těšení se.

Ravencult
Pak už jenom seběhneme dolů, zaujmeme strategické pozice, před první kapelou odjišťujeme imaginární mozkové šrapnely a jdeme na to.

Jako černý předvoj posloužila pražská kapela NARCHOST. Neznal jsem je a tak jsem byl zvědavý, co pánové předvedou. Promo materiály hovořily o black/thrash metalu. Z ukázek na internetu mě pánové příliš nepřesvědčili. Naživo pak hráli sice vcelku dobře, ale mají před sebou ještě spoustu práce, aby se dostali mezi ty „dobré“ kapely. Některé songy by zasloužily zkrátit, nedovedly příliš dlouho udržet moji pozornost. Díky své délce vyznívaly poněkud plytce a nevýrazně. Bylo to takové nemastné, neslané. Chyběla mi zloba, špína a nenávist, která by k hranému stylu měla patřit. Snaha byla, jen vycházela často vniveč. Ale tak, takhle na předskokany to docela šlo. Rád bych povzbudil víc, ale tentokrát se budu držet raději zpátky. Snad příště.

Narchost
Pak šli na řadu řečtí black metalisté RAVENCULT. Kapela požívá veškeré undergroundové vážnosti a předvedla nám vystoupení, často odkazující k takovým smečkám, jako jsou WATAIN, AURA NOIR, HELLHAMMER, CELTIC FROST, NIFELHEIM, (zaslechl jsem i odkazy na BATHORY) a podobné, do blacku a špinavého thrashe hozené kapely. Od prvního tónu bylo jasně slyšet, že pánové nejsou žádná ořezávátka, že svoji černou práci myslí smrtelně vážně a že nám nedají koncert jen tak zadarmo. Bylo to divoké, náležitě temné a nenávistně „odmítavé“. U podobné hudby hodně záleží na tom, aby kapela zněla přesvědčivě, jinak by mohlo dojít až k trapnosti. Nic podobného se ale v neděli nekonalo. Naopak, bylo to hodně surové a našlapané vystoupení (což náležitě ocenil i celý kotel pod pódiem). Přesně takhle to mám rád a tak jsem odcházel nakonec ze „sklepení“ pro další pivo velmi spokojený. 



DROWNED hrají od roku 1992 a teprve až letos nahráli první dlouhohrající desku (recenze zde). Mám doma některá jejich historická dema, ale kapelu jsem bohužel nikdy neviděl naživo. Oni byli také tím hlavním lákadlem, které mě donutilo ještě nějaký ten den pořádně nespat a užít si je naživo. A že to stálo za to. Ten nedělní večer, prvního března, se v Praze rozpoutalo pravé death/doom/black peklo. Okultnímu večírku chyběla snad jen nějaká obětovaná slečna. Jinak byly splněny všechny náležitosti. Rouhalo se, běsnilo, vyvolávali se nemrtví, obraceli se kříže, plivalo do svěcené vody. Kolem mě se pod pódiem volně procházeli pánové BELZEBUB, CHÁRON a bylo možné zahlédnout i stín samotného LUCIFERA. 


Několik metrů v podzemí, v temném klubu, se odehrávalo absolutní zlo. Kytaristovi Tlmnnovi (také ex NECROS CHRISTOS) jsem visel doslova na hmatníku. Tenhle pán je hlavním tahounem celé smečky a jediným pozůstalým z původní sestavy. Ostatní také nezaostávali a dohromady kapela působila dojmem, že se snad samovznítí. Bylo to temné, mocné, kruté a bolavé. Začala se mi vařit shnilá krev v žilách, drkotat plomby v zubních jamkách a mozek dosahoval teploty varu. Zbývalo snad jen, aby mi začala ze stigmat prýštit krev. Jinak tomuhle vystoupení nechybělo vůbec nic. Dokonalý okultní obřad! Smrt a temnota!

Ravencult
Cesta do Plzně je dlouhá a tak jsme hned vyrazili. Tedy. Já byl vlastně do auta odveden. Sice střízlivý, ale pořád pohlcený tmou. Oči se mi rozjasňovaly pomalu, postupně a černá barva ze zorniček zmizela vlastně až druhý den. Teprve ať teď, když sepisuji svých pár postřehů, získává můj pohled tu krásnou modrou barvu, ve které se za dob mého mládí a ztepilosti děvčata tolikrát ztrácela:).

Drowned
Měl jsem trošku neklidnou noc, ve které se mi znovu vracel ve snech prožitý koncert. Jen s tím rozdílem, že se mi tam nějak pomateně dostal Jiří Zmožek a zazpíval nám také (třeba zde). Mezi songy s námi rozmlouval, pronesl několik modliteb a obrátil nás na křesťanství. Po probuzení jsem se musel dlouho ujišťovat, že to není pravda. V neděli to byl zkrátka silný okultní zážitek, který mi pořádně zamíchal myšlenky v hlavě. Návštěvy rozhodně nelituju a na tenhle večer, po okraj napěchovaný tmou, budu ještě dlouho vzpomínat. 

Mr. Asphyx and Ravencult

Minirecenze/minireview - BLING GUARDIAN - Beyond the Red Mirror (2015)


BLING GUARDIAN - Beyond the Red Mirror
CD 2015, Nuclear Blast

Poslouchat power metal je pro mě tak z devadesáti procent víceméně utrpení. Moje uši jsou nasměrovány úplně jinam, do krutějšího a morbidnějšího kovu. Přesto se občas vyskytne i v tomto stylu deska, která mě zaujme. Mám pak většinou pocit, že se vracím někam do dob svého časného mládí, kdy jsme podobné kapely považovali za to nejtvrdší a nejdrsnější, co vůbec můžeme potkat. Doba nás sice vyvedla dávno z omylu, ale vzpomínky, stejně jako určitá pokora před dávnými legendami, v nás pořád zůstaly. Proto také nikdy nebudu jen tak z pozérství kritizovat klasický heavy, či power metal. Pojďme ale k novince BLIND GUARDIAN. Tuhle smečku jsem měl asi nejraději v roce 1989, kdy mě na jejich album "Falow the Blind" přivedl jeden kamarád. Koketoval jsem sice v té době raději s thrashem a death metalem, ale vím, že jsem na tuhle kapelu sbalil nejednu slečnu (smích). 

Letošní novinka sice není lepší než tradiční skvělá alba z devadesátých let, ale troufám si tvrdit, že jim směle konkuruje. Velmi tomu přispívají skvěle zpracované kytarové motivy, které i přes svoji určitou (chtěnou) pompéznost ve mě dokážou vyvolat jasně citelné mrazení v zádech. Samostatnou kapitolou je pak zpěvák Hansi, který se jednoznačně překonává. Dohromady pak stvořili BLIND GUARDIAN dílo, které se velmi dobře poslouchá, pořád, i po nějaké době je na něm co objevovat a i já, jako příslušník spíše krutějšího metalu, si poslech vyloženě užívám. Jediné, co mě na recenzovaném albu mrzí a kvůli čemu nikdy nebude "Beyond the Red Mirror" tak dobré jako staré desky, je zvuk (posloucháno ze zapůjčeného CD na  hi-fi). Ten je nevýrazný, pan producent by zasloužil pořádně vytahat za uši a kazí mi konečný celkový dojem. Chápu, že sladit vše dohromady je oříšek, ale i tak už jsem slyšel v tomto stylu o hodně lepší nahrávky. Rozhodně svěžejší, důraznější i výraznější. Pokud nad tím ale přimhouříte oči a uši, myslím, že budete spokojeni. Takhle nějak bych si představoval dobrý power metal! Parádní album!




Asphyx says:

BLIND GUARDIAN created a CD, that is easy to listen, there are stuffs for find, and I, as member of cruel death metal, enjoy the listening very much. What's a pity on this album in my opinion, this is sound. It is unimpressed, spoils me the final sence. But if you 'll want, I think you will be satisfiedThis is how I imagine a good power metal! Great album!

neděle 1. března 2015

Minirecenze/minireview - KEEP OF KALESSIN - Epistemology (2015)


KEEP OF KALESSIN - Epistemology
CD 2015, Indie Recordings


Uff, tedy řeknu vám, že někdy sedím u prázdné stránky wordu při psaní recenze opravdu dlouho. Můžete mi někdo prozradit, co se dá napsat o podobných deskách? Vždyť v tomto případě se už dávno nejedná o hudbu. Do celého tohohle kolotoče vstupují manažeři, vizážisté a podobné profese. Samotné "umění" pak dostává neskutečně na frak. Samozřejmě, běžným posluchačům a většinovým strávníkům to asi stačí. Koneckonců, proč ne. Nezakládám si na tom, že bych byl nějaký hudební kritik (to je pro mě stejná sběř, jako výše zmíněné profese - smích), ale tady zkrátka ani smrt nebere. Osobně na novince "Epistemology" nalézám jen velmi slabé vokály, které tahají za uši, absolutní skladatelskou impotenci, dokola opakované a nekonečné postupy, které nemají v sobě ani kousek zajímavosti. Je to podobné, jako když se zastavíte na dálnici u rychlého občerstvení. Zablikají na vás překrásně nafocené kousky jídla, veselé tváře strávníků. Jenže pak to všechno do sebe raději narvete bez kousání, protože je to tak nechutné, že máte co dělat, abyste to nevyhodili horem mezi ostatní. Odjíždíte pak s pocitem, že jste byli poníženi, okradeni a máte co dělat, abyste přežili nekonečné křeče v břiše. S KEEP OF KALESSIN je to hodně podobné. Mají dobrý zvuk, precizní produkci. Jen je to všechno hrozně předvídatelné, napomádované. Já chci od metalu rebelii, sílu, energii a ne pózy a komerci. Doby alb jako "Armada" nebo parádní "Through Times of War" se zdá nevrátí. Norové si zkrátka vybrali cestu, která mi absolutně nevyhovuje. Napadají mě jenom slova jako plytký, nudný, obyčejný, papundeklový, pozlátko. Některé pózy můžou zaujmout snad už jen pár puberťaček a začínajících metalových fanoušků. Podobných desek na nás producenti vysypou denně několik desítek. Záleží jen na tom, kolik jsou pak ochotni vrazit do reklamy. Ono se to nakonec stejně nějak prodá. KEEP OF KALESSIN jsou tentokrát jenom přesnou definicí nekonečné nudy. 






Asphyx says:

KEEP OF KALESSIN has a good sound and production on the new album. But that's all. Where is the energy, rebellion, strengthI miss  ideas, something I could catchSome poses can take perhaps a few teenagers and metal fans beginnersSimilar CDs producers publish every dayIt depends on its advertising only. KEEP OF KALESSIN  is only accurate definition of never ending boredom this time.

TWITTER