DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

čtvrtek 3. března 2016

Minirecenze/minireview - ABORTED - Termination Redux (2016)


ABORTED - Termination Redux
EP 2016,  Century Media Records


Přiznám se zcela bez mučení, že ABORTED nikdy nebyli kapelou, kterou bych si s chutí pustil. Na koncertech jsem odcházel vždy raději na pivo a snažil se jí vyhnout. A teď si představte, že vám přistane na stole jejich nové EP. Co si počít? Nabízelo by se sepsat brutálně odpudivou slohovou práci o tom, jak to všechno stojí za nic. Nebo jen opsat promo materiály, jak to mnohdy činí lidé, kteří recenzovanou muziku nemusí. Neudělám to, jsem prostě starý poctivec, který si to musí oddřít. Tak tedy...novinka mě opět nebaví. Musím ale uznat, že kdybych byl mladší, dostal se k hudbě někdy v roce 2000, tak bych byl na vrcholu blaha. Tahle parta testosteronových maniaků své řemeslo totiž umí velmi dobře. V kombinaci deathu, death core a lehkých smrtících melodiích se cítí jako piraňa v krvavé lázni. 

Tohle je hudba na nekonečné skákání pod pódiem, na silácké pózy a řev z potetovaného býčího zátylku. Nic pro mě, ale musím uznat, že to sype pěkně. Vadí mi stále stejný zpěv, neustále se opakující kytary a umělý zvuk. Zkrátka a jednoduše, všechny věci, které budou ostatní opěvovat. Pro mě tuctové nápady se tak pro mnohé fans stanou citovanými chvilkami u dobré muziky, odlehčené (pro mě prvoplánové) vyhrávky zase prostředkem, jak se dostat k srdci tvrdých dívek. Já si nemůžu jednoduše pomoct, ale se mnou to pořád nic nedělá. Byl jsem několikrát za poslední dobu i na koncertě a stejně jako na albech mi to přišlo jen jako jakási lavina chaoticky srovnaných nápadů, zahraných pořádně nahlas. Žádný výraz, jen naštvanost, akorát bez síly.

"Termination Redux" je moderní kombinací deathu, death core. Nahrávka je hodně nahlas, hodně agresivní a šíleně ukřičená. Myslím si, že fanoušci můžou zůstat v klidu. Jsou to ABORTED posledních let. Osobně mě to ale vůbec nebaví. Postrádám alespoň nějaké nápady, něco co by mě z té valící se laviny na chvilku překvapilo. Je to moderní, je to ostré, je to ale také umělé a já pánům všechno to zlo vůbec nevěřím. Asi budu sám, ale nevadí mi to. Poohlédnu se raději po jiné muzice. Umělý death metal posledních let, který nemá vlastní ksicht. Nuda.



Asphyx says:

"Termination Redux" is a modern combination of death, deathcore. The recording is loud, very aggressive and terribly screaming. I think the fans can stay calm. These are ABORTED of recent times. Personally, I don't like it. I miss  some ideas at least, something surprising from this rushing avalanche. It's modern, it's sharp, but it's also artificial and I don't believe them all this evil. Perhaps I'll be alone, but I don't mind. I'm looking for another music instead. Artificial death metal of recent times, which has no own mug. Boredom.

středa 2. března 2016

Recenze/review - PROTECTOR – Cursed and Coronated (2016)


PROTECTOR – Cursed and Coronated
CD 2016, High Roller Records

Probudily mě staré noční můry. Byla zimní, sychravá noc a mezi deštěm se proplétaly vločky sněhu. Celé to připomínalo nějaký starý černobílý horor. Přinutil jsem se, ač nerad, k procházce do lednice, napil se hltavě nějakého džusu a roztáhl dvěma prsty žaluzie. Dole na parkovišti stála nějaká postava v dlouhém pršiplášti. Držela v ruce šedivou ceduli. Mžoural jsem rozespale do tmy a marně se pokoušel ten nápis přečíst. Ovanul mě noční chlad, rozklepala se mi kolena. „Přišli si pro mě“: napadlo mě jako první. Pořád jsem ještě nevěděl, jestli pořád spím nebo už jsem bdělý. Měl jsem co dělat, abych popadl dech, vrávoral jsem tichým bytem, když tu se náhle ozval z venku neskutečný skřek. Ten muž, ta divné osoba, zvedla nad hlavu kartonovou desku, na které do tmy doslova hořel nápis PROTECTOR. Upadl jsem do bezvědomí a druhý den ráno mi nikdo nevěřil, cože se to vlastně stalo. Ihned jsem si vyhledal potřebné informace a zjistil, že téhle německé thrash death metalové legendě vyšlo nové album. Věřte tomu nebo ne, ale ta noční zpráva mě rozhodila na několik dní, sen se pořád opakoval, až do doby, než jsem držel CD fyzicky v ruce.

Chtít po PROTECTOR, aby se nějakým způsobem vyvíjeli, by byl doslova hřích. Tahle smečka jede po svém návratu jako namazaný stroj hlavně právě díky tomu, že nám přináší další svědectví o starých dobrých německých thrashových časech. Kdo máte doma ještě dávné originály a oblíbili jste si i jejich návratové album „Reanimated Homunculus“ (2013), budete spokojeni i letos. Uznávám, nic nového pod krvácejícím sluncem, ani žádná šleha obracející kola thrashových dějin se nekoná. Jedná se spíš o další potvrzení, že dávná formule, s jakou na nás kdysi PROTECTOR tak účinně útočili, stále funguje. Kapele bude určitě vyčítáno lpění na starých pořádcích, nijaká snaha o změnu a já nevím co ještě. Bylo by dobré si ale uvědomit, že tady se hraje právě pro nás, obstarožní šedivějící metalisty, kteří zažili ještě první vlnu thrashe. Nápady jsou zde sice klasické, ničím překvapivé, jenže když mě to neskutečně baví. Kope to hezky syrově, špinavě a to mají staří pardálové moc rádi. Líbí se mi taková ta patina, zastřený zvuk i plnotučný hlas. Všechno je na svých místech a album se tak stává jakousi jistotou, tolik potřebnou v dnešním rozháraném světě.


http://www.hrrecords.de/


Vzývám staré pořádky, vracím se do doby „onášivkovaných“ džínových bund. Je mi ve společnosti nového alba PROTECTOR velmi dobře. Stokrát stále dokola si říkám něco o tom, že přesně takhle by to mělo vypadat. Existují v současnosti stovky úspěšných a dobrých retro kapel, ale PROTECTOR jsou jen jedni. Německý klasický thrash (dnes už ale znějící ze Švédska) v sobě obsahuje všechny potřebné ingredience pro masakrující zážitek. Připadám si, jako bych právě vylezl na půdu a otevřel starou truhlu se vzpomínkami. Fotky, focené ještě na film, pár notně zaprášených kazet a útržky vstupenek na staré koncerty. Člověk si uvědomí, jak najednou zestárnul, protože se svým zastaralým názorem bude samozřejmě dnes v menšině. Nevadí mi to, já si to svoje plesnivé básnění užiju vrchovatě. Přijde mi, že PROTECTOR nám dali další ze svých prašivých dárků. S nahrávkou jsem absolutně spokojen a rovnou přiznávám, že se k ní vracím rád a častěji, než k některým současným produktům. Možná to na vás bude moc šedivé, předvídatelné, ale pro mě se jedná o srdcový zážitek.



„Cursed and Coronated“ je albem, které je takovým velmi příjemným výletem do starých časů. PROTECTOR nám přinášejí další porci klasického thrash metalu, který bude pro spoustu mladých posluchačů působit jako zastaralá relikvie. Je to dobře, pánové hrají pro nás, staré old school thrash metalové fanoušky, kteří ještě nezapomněli na to, jak má znít poctivý, plesnivý thrash metal. Ne, žádnou progresi, změny stylu a podoby zde rozhodně nečekejte. Naleznete zde spíše odkaz starých časů, dávných postupů a vzpomínek. Albu by jistě slušela větší průraznost a energie, ale jako celek na mě působí nahrávka velmi solidně. Přiznám se, že si poslech rád a často užívám. Je to pro mě návrat do doby, kdy byl svět ještě v pořádku. „Cursed and Coronated“ je jako starý, znovu otevřený hrob, jako předčítání z dávných thrash metalových učebnic. Berte a nebo nechte být! Pro mě osobně, se jedná o skvělý zážitek. Plesnivý thrash metal, která nadzvedává víka od rakví! Jsem spokojený.

Asphyx says:

"Cursed and Coronated" is an album that is like a very pleasant trip to the old times. PROTECTOR bring us the next amount of classic thrash metal, which will be for many young listeners like an outdated relic. It's good, guys play for us old school thrash metal fans who haven't forgotten yet how the honest, moldy thrash metal should sound. No, no progression, don't expect turns in style and form. You will find here a link of old times, old methods and memories. The album can certainly stand more punch and power, but as a whole it is very solid record. I admit I enjoy listening very often. It's for me comeback to that times when the world was still in order. "Cursed and Coronated" is like an old again open grave, like reading from the old thrash metal textbooks. Take it or let it be! For me personally it is  great experience. Moldy thrash metal that opens the lids from the coffins! I'm satisfied.


Seznam skladeb:

01. Intro
02. Xenophobia
03. Selfdesdrugtion
04. Crosses In Carelia
05. Cursed And Coronated
06. Six Hours On The Cross
07. Base 104
08. The Dimholt
09. To Serve And Protect
10. Terra Mater
11. The Old Boil
12. Intro/Misanthropy (Live Dresden 2013)
13. Sliced, Hacked And Grinded (Live Dresden 2013)
14. Protector Of Death (Live Dresden 2013)

Čas: 50:45

 

Sestava/band:


Carl-Gustav Karlsson - Drums
Mathias Johansson - Bass
Michael Carlsson - Guitar
Martin Missy - Vocals

úterý 1. března 2016

Minirecenze/minireview - DESOLATOR - Spawn of Misanthropy (2016)


DESOLATOR - Spawn of Misanthropy
EP 2016, vlastní vydání

Švédská demoliční četa DESOLATOR nám letos předkládá k poslechu velmi hnilobný materiál. Je plný toho nejhrubšího severského death metalu, po kterém vám bude pukat srdce strachem. Po ne příliš valné prvotině "Unearthly Monument" (2013), která mi moc do krve nepronikla, přicházejí tihle maniaci s hudbou plnou bolesti, chladu a záhrobí. Inspirace klasiky SINISTER, BLOOD RED THRONE,  ale i lehká podobnost (nebo spíše přístup) s německými MORGOTH, případně kolegy MASSACRE, dělá z téhle mašiny další skupinu, která uchopila odkaz starých pořádků hodně pevně a přesvědčivě (cítím zde ale i náznaky školy americké - IMMOLATION, MORBID ANGEL, NILE, což dodává EP náležitě ostré temné koření). Čtyři návykové skladby jsou rozprostřeny do plochy necelých dvaceti tří minut. Je to hodně morbidní ochutnávka. Krutá a zároveň studeně melodická, přesně podle mého zvráceného hudebního vkusu.

Země původu, ani předčítání ze starých old school death metalových knih se sice nezapře a je cítit z hudby jako síra z pekla, ale DESOLATOR dodávají navíc pořádnou porci svých nechutných myšlenek. Znovu se tak tančí na hrobech, vzývají se dávno padlí bohové a obětuje se všem rohatým. Pro někoho to možná bude působit stále stejně, ale my, staří pardálové, moc dobře víme, že přesně takhle to má vypadat! Muzika je zde plná ledu, pavučin, opuštěných hřbitovních zdí. Jakoby jednotlivé skladby vyprávěly polozapomenuté evropské a americké legendy. Líbí se mi ta krutost, to celkové morbidní vyznění, kdy mám co dělat, abych při poslechu nevzal sekyru a nešel rozštípat vlastní rakev.

"Spawn of Misanthropy" je albem, které mě doslova uhranulo. Je plné hnusu, špíny, ledu a připomíná mi čerstvě otevřený hrob. Jednotlivé skladby jsou ostré jako ostří nože ze švédské oceli. Kombinací severské a americké death metalové školy docílili DESOLATOR materiál, u kterého pukají víka od rakví. Skvělé, dobře zapamatovatelné nápady, hutný zvuk a morbidní vokál dělají z tohoto EP hodně návykovou záležitost. Jsem při poslechu prokletý, odsouzený ke smrtí. Motivy skladeb mi pronikají do hlavy jako ostré hroty hřebů. Pokud se chcete dotknout samotného pekla, mohu vám novinku DESOLATOR jenom doporučit. Kapela cituje z toho nejlepšího, co bylo v devadesátých letech vytvořeno a přidává navíc kus mokvajícího masa. Old school death metal, který působí jako hodně silný jed! Skvělá nahrávka! Absolutní inferno!




Asphyx says:

"Spawn of Misanthropy" is an album that bewitched me. It's full of filth, dirt, ice and it reminds me freshly opened grave. Individual tracks are sharp as knife edge made of Swedish steel. With the combination of Nordic and American death metal school  DESOLATOR reached material where the lids of coffins cracked. Great, easy to remember ideas, powerful sound and morbid vocals make from this EP very addictive stuff. During listening I was cursed, condemned to death. Themes of songs penetrate into my head like sharp spikes of nails. If you want to touch the Hell itself, I can the DESOLATOR news recommend only. The band cites  of the best that was created in the nineties and adds an extra chunk of weeping flesh. Old school death metal which is like very strong poison! Great record! Absolute inferno!

A few questions – interview with DESOLATOR


A few questions – interview with DESOLATOR.

Ave, can you introduce your band to our readers? – When was it founded and what style of music do you play , etc. ?

Desolator is: Stefan (vocals, guitars), Joakim (vocals, guitars), Jonas (bass, additional vocals) and Victor (drums). We started playing in 2009. Our first demo „Gravefeast“ was an old school demo that sounded like typical swedish style death metal. After releasing some more stuff we grew more technical and american in style. Our new release „Spawn of Misanthropy“ sounds more like Immolation and Morbid Angel than anything else.


cover
Where and under what conditions were you recording the new album? Who was in charge of sound, production and mastering?

The vocals, guitars and bass were recorded in our friend’s studio Forlorn Halls. Drums were recorded in One Path Studio. The eminent Teddy Möller from BlueFlame Productions mixed and mastered it. Song from „Spawn of Misanthropy“: https://www.youtube.com/watch?v=EED0SanJj2k

How many copies were released and which medium was used for this new edition (CD, digital, vinyl, cassette)?

We printed 100 CD’s that you can buy from the band, if they run out we will produce more. „Spawn of Misanthropy“ will also be available for free at our Bandcamp, http://desolatorsweden.bandcamp.com/.

Who is the author of the lyrics and how were they created and about what do the lyrics deal with ?

The lyrics are split 50/50 between me (Stefan) and the bass player Jonas. I mostly write about negative aspects of current humanity and society, and Jonas writes more about horror, history, anti-religion, war and such topics.

Who created the logo of the band, and who took care of the graphics and the website? What about you and social networks? Do you consider these things important?

The logo was made by our friend Johan Nilsson, and the graphics for „Spawn of Misanthropy“ were done by Luciferium War Graphics. We’re very happy with both and the imagery is something we do care about. We want the graphics to depict our music. For instance, the cover image for the new release is related to the song „The Faceless God“.


Which label did you choose for releasing your album and why this label? Are you satisfied by how your label represents you and takés care about you?

„Spawn of Misanthropy“ is self released, but we are looking for a label to release a future full length album. If anyone from a label finds our EP interesting, don’t hesitate to get in touch with us at desolatorswe@hotmail.com

Which bands do you idolise and where do you get your inspiration?

Our early influences were Dismember and Entombed, and our newer material draws inspiration from a different set of bands. Immolation, Morbid Angel and Blood Red Throne have been big influences for the riffs, but we in the band listen to pretty diverse music, which likely shows in the dynamics of the songs. Some of the more atmospheric moments on „Spawn of Misanthropy“ owe more to bands like Katatonia, Opeth and Amorphis than typical death metal bands.

Did you send your record to some Labels - which are the labels? How was the response?

We only tried to contact our old label, who didn’t seem that interested in releasing the EP. After that we decided to release it ourselves, to draw attention from labels for a future full length album.



How many gigs have you played? Which type of gigs do you prefer, whether it's (clubs or festivals) and which of your performances would you consider as the best?

It’s hard to give an exact number but I think we probably played live around 20 times. It depends a lot on how crazy the audience go. Personally, I think our gig at Matanza Festival in Mallorca, Spain was the coolest. The spanish guys went nuts for our music and most of them didn’t even hear Desolator before the gig! We’ve also had a few very sweaty tight club gigs in Stockholm where people started moshing and stagediving. It gives incredible energy on stage when the audience goes crazy like that. Video from the gig in Spain: https://www.youtube.com/watch?v=KdqdAL_8HWw


What about your plans for the future? What do you want to achieve with the band?

Boring answer, but there is no particular plan except to keep writing and releasing music that we like. I would love to get on some smaller european festival bills, like Party San Open Air or Protzen Open Air. It’s probably not an impossible goals since quite a few bands from the Swedish underground play on those. If you want us to play, book us! We love playing live.

How and where can your fans contact you? Can you provide some contact information?

You can e-mail us at desolatorswe@hotmail.com or contact us on Facebook at https://www.facebook.com/Desolatorswe


Line-up festivalu DEADLY STORM IN BOŽKOV 10 - 19.3 2016!



Line - up:

16.00-16.40   Bajonet                        
16.50-17.30   Keep on Rotting
17.40-18.20   Shampoon Killer
18.30-19.10   Feeble Minded
19.20-20.00   Perversity
20.10-20.50   Death Strike
21.00-21.40   Contrastic
21.50-22.30   Mortifilia
22.40-23.20   Alter In Mind


Sláva, hurá, hallelujá! Nemožné se stalo skutečností! Festival Deadly Storm in Božkov slaví své desáté narozeniny. Přijďte s námi podpořit a oslavit jednu z mála extrémně metalových akcí, které se v Plzni odehrávají! Ctíme tradice, proto se celá akce bude opět odehrávat v prostředí Hospody pod Kopcem v Božkově. Rádi vás přivítáme v hojném počtu a dobré náladě.

Odpolední metalový čaj vypukne v sobotu v 16 hodin – 19. 3. 2016

Vstup: 250,- kč

Více na:
https://www.facebook.com/events/1629591573973392/


K pohodě, případnému tanci i celé veselici vám zahrají kapely:


DEATH STRIKE (USA), PERVERSITY (SK), CONTRASTIC, SHAMPOON KILLER, KEEP ON ROTTING, 1000 BOMBS, MORTIFILIA, BAJONET

pondělí 29. února 2016

Rozhovor - FEEBLE MINDED - Album "The Perfect Suicidal Act" bereme jako odrazový můstek nebo základní kámen budoucích FEEBLE MINDED.


Rozhovor s českou death metalovou kapelou FEEBLE MINDED - odpovídali Pavel a Honza.

přeložila Markéta, děkujeme!

Ave FEEBLE MINDED! Na konci minulého roku jste vydali album „The Perfect Suicial Act“. Rovnou musím také dodat, že je to pořádný nářez. Jak jste s albem spokojeni? Máte už nějaké ohlasy, připomínky od fanoušků?

Pavel: Zdravím! Tak určitě s albem jsme spokojeni, protože je to vlastně naše návratová deska po hibernaci, na kterou měly vliv faktory, jak rodinné tak personální. Ohlasy jsou zatím výborné. Opravdu, já osobně jsem to nečekal. Jsem od přírody skeptik a o to je to příjemnější a povzbuzuje to do další práce s kapelou.

Honza: Ahoj, reakcí fanoušků máme spousty. Nečtu si komenty u článků, ale po tom, co dali BiL tuto nahrávku na net jsem projížděl mnoho diskusí, které mě zarazily. Žádný hate, samá kladná odezva. Co se s tím světem děje…

Album jste vydali u NICE TO EAT YOU u Vládi Prokoše a u japonských AMPUTATED VEIN RECORDS. Jak tomu mám rozumět? To jste se nějak domluvili s Japonci? Jak se který label na vydání vlastně podílel a jak vás propagují? Jste s nimi spokojeni?

Pavel: Na tuto otázku by nám asi přesně odpověděl Vláďa. Vydavatel je NTEY records kooperující s Amputated Vein records. Jestli jde jen o distribuci nebo si Japonci nějaké kopie nalisují to netuším. My chtěli vydat desku u deathmetalovýho labelu a oslovit cílovou skupinu zaměřenou na tento styl, což  NTEY splňuje. Po období ticha, jaké FM prodělalo, je to pro nás super, že po nás label sáhl a nemusíme začínat zase od píky.

Honza: De facto jsme aktivně žádného vydavatele nehledali. I tak Vláďově nabídce předcházela ještě jedna jiná, která byla v některých ohledech zajímavější, nicméně z důvodu, který uvedl Pavel, dopadlo hlasování ve prospěch NTEY.

obal
První věcí, která každého hned uhodí do očí, je opravdu povedený obal. Trošku jsem z bookletu nepochopil, kdože to za ním vlastně stojí? Každopádně, k vaší hudbě sedne perfektně, jako mrtvola do dobré rakve. Jak jste motiv vybírali? Slyšel třeba autor dopředu vaši hudbu a inspiroval se? Nebo jste zvolili z předem připravených prací?

Pavel: Obal měl být původně úplně jiný a od jiného autora a jinou technikou. Prostě se nestihl termínově a i proto vyšla deska ke konci roku a ne dříve. Booklet našeho cd udělal náš zpěvák Honza za 24h v kuse strávených u počítače, kdy pro motiv alba použil fotografie autorů uvedených v bookletu a stvořil z nich to, co máš dnes před sebou. Tak jsem ti odpověděl i na zbytek otázky; autor znal hudbu a velmi dobře texty, protože ty si píše sám a myslím, že obal dokonale evokuje jak texty, tak i 24h nonstop strávených jeho vzniku.

Honza: Jsme rádi, že se ti obal líbí. Motiv alba vznikl za jednu noc, kdy většinu času trvalo hledání fotografií pod vhodnou licencí. Při hledání jsme pracovali s několika představami. Zbytek byla jen manipulace s nimi, retuš, korekce barev a trocha ručního dokreslení. Dát dohromady informace o nahrávce a grafika zbytku bookletu a potisk CD zabraly druhou část dne.

Mezi předposledním a posledním albem u vás došlo k menším personálním rošádám. Odešel Mr. Štembus, ale zase přibyl Tomáš Halama. Proč k tomu vlastně došlo? Tomáš je známý jako skladatel v BRUTALLY DECEASED a HEAVING EARTH. Mluvil nebo účastnil se nějak přímo tvorby nových songů? Jakou měrou přispěl na novinku?

Pavel: Těch změn bylo víc. Štembus šel hrát do Neurotic Machinery, Jaromíra (basa) už nebavil death metal, jeho náhrada Banjo byl nespolehlivý, a další basák Petr skončil z časových důvodů. Zbyli jsme jen já, Honza a bubeník Véna. V této sestavě jsme pár koncertů odehráli, ale ruku na srdce, nebylo to ono. Pak přišlo moje angažmá v Heaving Earth, do kterých mě zlákal spoluhráč z Imperial Foeticide Jarda Šantrůček a Žlababa z HE. Tam jsem poznal Tomáše Halamu, který mi po koncertě Feeble Minded na Czech Death Festu 2012 nabídl své služby basáka, na které došlo až o 2 roky později. Tvorby se neúčastnil, páč mu do Heaving taky nekecám. Prostě jen přijel s námi do studia k Otynovi a zatímco my vyspávali po předchozím náročném večeru, Tomáš profesionál si ráno v klidu nahrál svoje basové linky, do kterých jsme mu nezasahovali. Myslím, že odvedl fantastickou práci, jsme z něj nadšení!!!:-)

Honza: K tomu dodám jen, že do Ádošova příchodu byl autorem 99% hudby pouze Pavel. Podíl ostatních byl tak jeden riff na album. Adam přišel k téměř hotovým skladbám pro Perfect… přesto došlo po jeho příchodu k přepracování některých pasáží a on se svými party na náladě alba a celkovém provedení podepsal. Nové věci připravují Pavel s Adamem společně, tak už jsou rozpracované nové songy pro další album.



Hodně se mi líbí zvuk celé desky. Zvolili jste Otyna a jeho Davos studio. Odvedl opravdu hodně dobrou práci a nebál bych se říct minimálně „evropskou“. Jste jasně rozpoznatelní, čitelní a zároveň syroví a suroví. Přesně podle mého gusta! Jak probíhalo nahrávání? Byli jste dopředu připraveni a měli jste jasnou představu nebo jste vše řešili na místě?

Pavel: Ano Otyna jsme si vybrali už dávno, líbily se nám tituly, pod kterými je podepsán. Bicí se nahrály u Otyna a kytary se zpěvy v domácím studiu Feeble Minded. Basové linky a reamp kytar už zase u Otyna. Mix a produkci jsme ladili spolu přes maily a telefony.

Honza: V jeden okamžik z toho byl Otyn nešťastný. Poslal nám mix a takto na dálku jsme řešili, co a jak chceme změnit. Šlo o dynamiku a spektrální zastoupení nástrojů, tak to pro něj znamenalo překopat mix ve chvíli, kdy myslel, že má hotovo. Když se mu tato změna podařila, zněl v telefonu ještě šťastněji než my.

Nikde jsem nenalezl v bookletu údaje o tom, kdo je autorem textů? O čem vlastně pojednávají a kdo je jejich autorem?

Honza: Autorství hudby, textů, obalu alba i podílu na produkci a nahrávání je v bookletu přiřčeno kapele. Děláme-li něco pro FEEBLE MINDED, bereme FEEBLE MINDED za autora. V našich očích to vypadá lépe. Stáhnu-li si mp3 a u autora jsou vypsaná jména namísto názvu kapely, nakopal bych toho, kdo to tak pojmenoval. U nás to nemůže podělat. Texty jsou klasika – vezmu-li skladby, jak jdou po sobě, tak témata jsou: sebemrzačení, sebevražda, ateismus, sebevražda, sebevražda, vražda, sebevražda a na konec pro změnu sebevražda.



Nedá mi to a musím se zeptat. Proč ta dlouhá prodleva mezi alby? Ono vůbec, od roku 1996, který je uváděn jako datum vašeho založení, jste vydali jen tři dlouhohrající kousky. Proč vlastně tak málo?

Pavel: Máš pravdu, ptalo se na to už dost lidí, ale nejsou to jen 3 desky ale i 2 splity, 1 DVD, několik kompilací, promo nahrávky ale i hraní v dalších projektech. Zpětně vidíme, že to mělo kontraproduktivní účinek, teď už se věnujeme jen regulérním nahrávkám a kapelám s naší časovou vytížeností, by to už ani jinak nešlo.

Honza: To je třeba zrelativizovat. Ten rok vzniku 1996 ber s rezervou. Tento rok a následující probíhalo seznámení s nástroji. V kapele se do dnešního dne vystřídalo (pokud jsem na někoho nezapomněl) celkem 15 lidí, z toho někteří se vrátili, aby zase po čase odešli. Pak jsme ještě měli basáky, které jsme nikdy neviděli – ti nás aspoň ničím nezdrželi a také u nás účinoval bicí automat a osmistopák s nahranými bicími ze studia. S každým se secvičit a naučit jej, co nepochytil sám, zabere půlrok. Tak ten čas plyne ani nevíš jak. Navíc máme odehráno přes 200 koncertů, rok po vydání My Anorexia jsme hráli 50 akcí do roka, tak to po nás nemohl nikdo chtít, abychom se vídali ještě ve zkušebně.

Zaznamenal jsem na internetu, že budete album brzy křtít. Pozvi prosím fanoušky, kdy a kde to vypukne? Mimo jiné vystoupíte i 19. 3. 2016 v Božkově v Plzni na našem festivalu DEADLY STORM. Můžeme se těšit i na skladby z nové desky? Případně, připravujete si pro nás něco speciálního?

Pavel: Ano rád bych všechny 2.4.2016 pozval k nám do Rokycan do restaurace Nová Sparta na námi pořádaný Suicide!Fest, kde pokřtíme naší desku spolu s kamarády z Heaving Earth a Cutterred Flesh. Zahrajeme celou naší novou desku plus dlouho nehrané věci z desky My Anorexia a klasické výplachy z Pernicious Intergrowth.

A jsme rádi za pozvání na Deadly Storm do Božkova, kam se těšíme, a kde zahrajeme skladby převážně z nové desky The perfect suicidal act a 2 hity z desky My Anorexia. Možná i ten šampus bychom tam taky mohli tak jako předbouchnout.


Když už jsme u těch koncertů, nejste zrovna kapela, která by vystupovala příliš často. Proč? Pořád si myslím, že přivést fanouškům hudbu až pod nos je ta nejlepší „propagace“! Lidé pak mají osobní zážitek, odnesou si na památku CD, případně navrch pořádnou alkoholovou opici:).

Pavel: Ale my dřív hráli často a hodně a zase chceme hrát. Stačí nás jen pozvat. Teď máme novou desku, stálou sestavu tak není problém s živým hraním.

Honza: Jak jsem výše nastínil, hráli jsme hodně a před dvěma lety jsme to utnuli. Jeli jsme několikrát hrát na Moravu na akci, kam se od nás plahočíš čtyři hodiny, tam čekáš tři hodiny, až na tebe přijde řada, protože místní kapela musí zvučit půl hodiny a hrát hodinu, pak zvukař zničí tvoji práci, tak vypadáš jako idiot, ale naštěstí(?) lidi stejně opět nepřišli (dle slov pořadatele to je výjimečně), tak zničený nasedáš do auta a těšíš se na další dlouhou cestu domů, během níž přemýšlíš, jestli ti to za to stojí. A další týden to samé… Také v tom hraje roli, že stejně dlouhou dobu nepořádáme výměnné akce, na kterých koncertování v Čechách stojí.

Death metal je natolik extrémní styl, že ho zase tak velké množství fanoušků neposlouchá. Kapely tak musí vyrazit a zviditelnit se i v zahraničí. Chystáte třeba nějaké koncerty venku? Oslovujete zahraničí labely? Snažíte a chcete prorazit i v mezinárodním měřítku?

Pavel: Jak jsem psal výše hraní i v zahraničí pro nás také není problém. Uvidíme, možná v rámci výměn něco proběhne. Nějaké kontakty ze starých časů taky máme, ale nechci předbíhat. Lidi se vše dozví včas. V zahraničí kapela spíš prorazí přes net. A v tomto směru se nyní snažíme dostat, kam to jde. Odezva na nový materiál je dobrá, tak uvidíme. Chce to nezamrznout a pracovat na sobě na nové nahrávce. The perfect suicidal act bereme jako odrazový můstek nebo základní kámen budoucích FEEBLE MINDED.

Honza: Vydali jsme album, tak teď bude období, kdy se budeme snažit nahrávku propagovat. Na druhou stranu, hrajeme už dlouho, death metal nás baví a FEEBLE MINDED děláme pro naše potěšení a zábavu. Nikam jsme se nikdy necpali a měnit to nebudeme. Nahrávku se snažíme šířit přes známé, labely kontaktujeme předem, než jim něco pošleme, se ziny to je různé.

Pavel, stejně jako Tomáš působí i v pražských HEAVING EARTH. Nabízí se otázka, jak dohromady kloubíte povinnosti k oběma kapelám? Je velký rozdíl skládat a nahrávat pro jednu nebo druhou skupinu? Zajímá mě přístup, postup.

Pavel: No kloubíme to. Já nejezdím na zkoušky HE a Tomáš nejezdí na zkoušky FM. Ale vážně, občas se sejdeme, cvičíme samozřejmě doma obě kapely, koncertují s klikem, tak sehranost není problém, ale to je spíš zajímavost pro muzikanty fanouška to asi moc nezajímá. Ve skládání hudby je velký rozdíl protože HE si dělá Tomáš a FM si dělám já s Adamem. My si většinou připravíme riffy nebo rovnou skladby a navzájem se doplňujeme a vymýšlíme si kytarové linky. U nových skladeb to bude 50/50 asi, zářný příklad naší kooperace je skladba „The pain is fascinating“.

Jsou nějaká alba, která tě v poslední době nejen z České republiky oslovila? Zajímá mě, co vlastně poslouchají muzikanti? Shodnete se třeba v kapele, když vyrazíte někam na koncert, co vám bude hrát v autě?

Pavel: Teď sjíždím nový Beneath - The Barren Throne, ty mě hodně baví. Pak Hate Eternal – Infernus, Hellyum, Dissolution, Brute a strašně moc dalších nahrávek. Většinou death metal, když už nevím co, vrazím tam Metallicu - Ride the lightning nebo Slayer - South of Heaven, King Diamond. Když jedeme hrát, posloucháme, kdo co přinese nebo co je v autě v přihrádce. Když je to hrůza, ladíme rádio - třeba Blaník. To je prča poslouchat v nočních návratech domů. Znáš to, ne? Ty český hity z pravěku.

Honza: Na klidný poslech hudby nemám moc času. Nejvíce poslouchám hudbu v práci při programování, tak si vybírám spíše to, co už mám hodně naposlouchané, aby mě to nerušilo. Pak poslouchám hudbu v autě, kde mám momentálně poslední Nile, starší Tyrant of Death (Parasite, Alice…), Fortiori – Sloan, Cryptopsy – The book of suffering, Perfecitizen – Corten.



Na závěr obligátní, přesto důležitá otázka. Co chystají FEEBLE MINDED v nejbližších měsících? Neuvažujete třeba o nějakém turné na propagaci nového alba?

Pavel: O turné uvažuju pořád, ale pořád taky uvažuju, kdo to zaplatí. Ideální by bylo vyrazit s někým známým (jako to udělali Heaving Earth), i za cenu že si zaplatíš. Spousta lidí to odsuzuje, ale je to realita. Já s tím nemám problém, je to super propagace, jak se předvést spoustě lidí a získávat nové fanoušky a zároveň poznat svět. Byla by to super dovolená. Hledáme sponzora.

Honza: V nejbližších týdnech by mělo být dáno do výroby oblečení s motivem nového alba a budou spuštěny nové stránky WWW.FEEBLEMINDED.CZ. Tam si bude možné objednat vše k novému albu a pár posledních věcí k předchozímu.

Děkuji moc za rozhovor a přeji koncerty narvané fanoušky. Ať vám utrhají ruce při koupi vašeho nového CD!

Pavel: Taky dík za prostor na tvým skvělým blogu. Máš to rozjetý parádně. Někdy nechápu chlape jak to všechno stíháš?:-) Všem přeju, ať se mají fajn, poslouchejte muziku, ať Vás baví jako nás a uvidíme na koncertech!

Honza: Díky tobě a všem, kteří došli až k těmto řádkám. Podporujte hudbu a ať se vám daří!

Recenze/review- FEEBLE MINDED – The Perfect Suicidal Act (2015)




Reklama!


TWITTER