DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

neděle 28. června 2015

Home » » Recenze/review - DISLOYAL – Godless (2015)

Recenze/review - DISLOYAL – Godless (2015)


DISLOYAL – Godless
CD 2015, Ghastly Music

Minulé úterý večer jsem uprchl, byl jsem na cestě dva dny, postavil jsem si na ukrytém místě jiný přístřešek a zahladil své stopy, jak nejlépe jsem dokázal, ale dostihla mě pomocí zvířete, které ochočila a říká mu vlk.“ (Mark Twain)

Mívám to podobně každý úplněk. Jakmile začne měsíc dosahovat své plnosti, ošívám se, drásám si nehty celé tělo a pokouším se uniknout ze světa plného nařízení, směrnic, zákazů a pozlátka. Začínám cítit ve vzduchu krev. Z lesa na mě volají, lákají mě. Odhazuji svoje svršky a vydávám se na lov. Běžíme bok po boku, závislí jeden na druhém. Slídíme v houštinách, naše oči září do temnoty žlutě a nedočkavě. Po pěšině, ke zdroji vody, přichází první kořist. Cítíte to napětí? Skočím…kolují o nás legendy, zpívají se temné písně, vyprávějí příběhy. Dokonce říkají, že je „člověk člověku vlkem“. Není to pravda, ani já, převtělený, prokletý a krvelačný jsem nenalezl mezi svými soukmenovci tolik zla jako mezi lidmi. Mám rád tu chladnou zem, po které běháme, syrovost okamžiku, emoce ohlodané až na kost i jakousi upřímnost, kterou jinde nenajdete. Máme už nějakou dobu nové členy naší smečky. Říkají si DISLOYAL, neloajální, nevěrní. Oni také nevěří tomu zlému dvounohému plemenu. Odmítají ho uznat na pomyslném trůnu druhů. Moc dobře vědí, jak je slabé, nenávistné, zkažené.

Tahle smečka pochází z Polska, vlkům a death metalu země zaslíbené. Jak je již z příslušnosti patrné, pánové hrají poctivě, mají velmi vytříbený a krutý zvuk (Monroe Sound Studio) a neponechávají nic náhodě. Dokonce i obal (Piotr Halasik), se zhanobeným představitelem církve svaté jasně dokazuje, co se bude na desce odehrávat. Kdo z vás předpokládá, že temný, propracovaný smrtící kov, tak hádá správně. Muzikanti z MASACHIST, YATTERING a AZARATH se zde sešli, aby nás smetli ve stylu MORBID ANGEL, HATE ETERNAL, IMMOLATION, DEATH, ale i třeba francouzské GOJIRY. Jestliže jsem pak byl letos na jaře rozsekaný (a pořád jsem) na malé kousky z nového alba EMBRIONAL, zde jsou mé pocity opět velmi podobné. Také hledím lačně směrem k lesní mýtině a vyhlížím své kolegy. Soužím se v uzavřených místnostech a hltavě nasávám vůni nadcházejícího lovu. Některé riffy a melodie jsou na „Godless“ natolik neotřelé a zvláštní, že často ostatním šelmám vykládám něco o genialitě, masakru, utrpení, bolesti i rozhřešení. Jedná se přesně o ten druh alba, které mě absolutně pohltilo. Lehké technické pasáže, blackové výjezdy i neskutečný kus energie. Všechno tady vnímám celým povrchem svého těla. Je to jako osvěžující blesk odněkud z vesmíru. Poselství z onoho světa, nekonečný proud nápadů, které mě strhnou jako neklidná řeka.


Stmívá se pomalu, já opět nakláním hlavu na stranu a zlepšují se mi veškeré smysly. Zavírám se do svého pokoje, trápím se nedostatkem vzduchu a nakonec stejně za zvuku „Godless“ vyrážím dveře z pantů a po čtyřech překonávám těch pár metrů mezi stromy. Ztracený, opuštěný, neklidný jsem v našem solidním nalinkovaném světě. Za úplňku je to jiné, svěží, nespoutané, svobodné!, syrové a krutost je o hodně přijatelnější. S DISLOYAL je to podobné. V dnešní době zaujmou asi jen pár pravověrných, očarují jen několik jedinců se zakletou šelmou v těle. Preludium smrti, krátká textová zpráva z Hádovy říše. Ozvěna, hanobící svaté ostatky. Vytvořili jsme si tady modly, kterým už dávno nikdo nevěří, zabíjíme se kvůli nim a spalujeme svoji už tak vyčerpanou zem. Poláci asi nikdy nevylezou z undergroundu, ale mějte se před nimi na pozoru. Ten obrovský kus talentu, preciznosti a síly vás nenechá na pochybách. Tahle kapela ještě neztratila základní death metalové instinkty, loví hezky postaru, musí si všechno „ručně“ oddřít. Nestačí vzít samopal a všechno vystřílet, musí se také rozvažovat, plánovat a nezabíjet jen tak pro zábavu. Jsem tímto počinem natolik zasažen a rozebrán, že se při společných setkáních ocitám v jiné dimenzi, nevnímám okolí a soustředím se jen na hudbu. Líbí se mi vlastně úplně vše. Je to jako kdyby někdo vymyslel speciální drogu jen pro mě, pro moji hudebně zmlsanou osobu.


Godless“ je albem, které nahráli velmi zkušení lovci. Riffy jsou perfektně zacílené, přesně splňují mé nejvyšší požadavky na kvalitní death metal. DISLOYAL jsou temní, naléhaví, neklidní, nekompromisní a jejich hudba v sobě obsahuje až magické prvky. Otevírám znovu dveře do noci, měsíc se naplňuje ve svojí nejzářivější fázi a já se nechávám pohlcovat vlastní přirozeností. Death metalové monstrum se znovu probudilo a dalo o sobě vědět hodně hlasitě. Skvěle!



Asphyx says:


"Godless" is an album recorded by the most experienced hunters. The riffs are perfect aimed, they exactly come up my demands on quality death metal. DISLOYAL are dark, urgent, restless, uncompromising and their music contents elements of magical. This band didn't lose the basic instincts of death metal yet, they hunt pretty old fashioned. The album reminds me echo, defaming holy relics, the prelude of death, the message from Hades empire. Some of the riffs and melodies are on "Godless" so unusual and strange that I often think about genius, carnage, suffering, pain and absolution. This is exactly the kind of album that totally absorb me. It is like a special drug just for me. Death metal monster lets know about itself loudly. Great!


Seznam skladeb:

1. Abruption
2. Give Place unto Wrath (Vengeance Is Mine; I Will Repay)
3. New Enemy Rising
4. Dybbuk
5. Self-carving Titan
6. Mechanism of Deceit
7. Mors Imperator Mundi
8. Corporate Beasts
9. On the Ashes of the World
10. The Chastener


Čas: 43:57


Sestava/band:



Artyom - guitars
Kolya - bass
Kriss – vocals
Jaro – drums


Share this games :

TWITTER