DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

pondělí 21. srpna 2017

Home » » Rozhovor - VALGRIND - Na posledním EP "Seal Of Phobos" se témata našich textů liší. Od krvavých válek, až k obskurním starým pohřebním rituálům a úvahám o pádu staré civilizace.

Rozhovor - VALGRIND - Na posledním EP "Seal Of Phobos" se témata našich textů liší. Od krvavých válek, až k obskurním starým pohřebním rituálům a úvahám o pádu staré civilizace.


Rozhovor s death metalovou kapelou VALGRIND z Itálie.

Přeložila Duzl, děkujeme!


Ave VALGRIND! První otázka se asi nabízí sama. Viděli jsme se nedávno na festivalu EETEF OPEN AIR FEST ve Volyni. Jak se vám u nás v Čechách líbilo a jak vám chutnal náš alkohol (fernet)? Musím vám ještě jednou moc poděkovat za perfektní vystoupení. Totálně jste mě smetli!

Moc jsme si to užili! Festival byl dobře organizovaný, zvuk na pódiu byl dokonalý a všichni byli opravdoví profesionálové. Určitě jeden z našich nejlepších koncertů! Strávili jsme skvělý čas s našimi kamarády z HELSLAVE...dělit se s nimi o dodávku a hotel bylo šílené. Fernet byl sladkým překvapením, ale možná jsme se trochu předávkovali (obzvláště já)... trochu moc ...hahahah.


Historie vaší kapely sahá až do devadesátých let. Nevím ale, nakolik vás budou čeští fanoušci znát. V počátcích jste vydali jen pár demonahrávek a pak jste VALGRIND uložili k ledu. Myslím, že by neškodilo provést nás, vaše fanoušky, celou historií kapely. Povídej, prosím. 

Kapela se zrodila v polovině devadesátých let v Cosenza, jižně od Itálie a vydala mnoho demáčů v různých sestavách. Massimiliano (kytarista) se se zbytkem kapely přestěhoval do Bologni v roce 2002 a já jsem se stal ve stejném roce kytaristou. Pracovali jsme tvrdě po dobu jednoho roku, ale v roce 2003 jsme se kvůli vážným třenicím mezi zakládajícími členy rozpustili. Byla to velká rána pro všechny. Naštěstí já a Massimiliano jsme byli dost motivováni k reformovaní kapely o několik let později, myslím, že to bylo kolem roku 2008. Přesunul jsem se na vokál a začali jsme pracovat na našem debutovém albu "Morning Will No More", který obsahoval některé předělané skladby z demáčů a pár zcela nových skladeb. Pak se k nám připojil Gianmarco na bicí a konečně jsme stabilizovali sestavu, která nahrála "Speech of the Flame", album, na které jsme stále velmi hrdí. Poslední EP "Seal of Phobos" vyšlo v letošním roce a představuje se na něm náš nový rytmický kytarista Umberto. Myslím, že obsahuje naše dosud nejsilnější materiály.


Přiznám se, že i když poslouchám death metal přes 25 let, tak poprvé jsem o vás slyšel až v roce 2012. „Morning will come no more“ mě doslova rozsekalo. Poslouchal jsem album pořád dokola a těšil se na další desku. U další nahrávky „Speech of the Flame“ už jsem věděl o koho jde a desku si neskutečně užil. Nejvíc mě ale dostalo vaše poslední EP z letošního roku „Seal of Phobos“. Mě se na vás líbí ten postupný vývoj. Cvičíte jako muzikanti hodně? Kolik času vlastně strávíte ve zkušebně? 

Jsem rád, že považuješ poslední EP za naši nejlepší věc. Taky si myslím, že se vyvíjíme a odměnou nám jsou pozitivní ohlasy. Cvičíme hodně individuálně, ve zkušebně spolu moc času netrávíme, protože žijeme daleko od sebe. Ale sdílíme věci e-mailem, mluvíme o tom hodně a staráme se o každý detail!


Pojďme k novému albu. První, co mě na „Seal of Phobos“ zaujalo, tak je zvuk nahrávky. Kde jste nahrávali a kdo stojí za výslednou produkcí?

O produkci se postaral Umberto, namixoval celé EP. Většinu práce udělal ve svém domácím studiu. Tentokrát jsme se rozhodli pro jiný zvuk a trochu jsme tím rozdělili posluchače. My jsme ale s výsledkem velmi spokojeni a většina komentářů je také velmi pozitivních!

Parádní je i obal. Kdo je pod ním podepsán a jak jste jej vybírali? Přiznám se, že mi přijde pro death metal poměrně netypický, ale o to víc zajímavý. Čtenáře by asi zajímalo, co má znázorňovat a vyjadřovat?

Já jsem autorem obalu. Chtěl jsem tentokrát vytvořit něco odlišného. Já a Massimiliano jsme hodně hovořili o titulu a já jsem přišel s touto myšlenkou démonického šperku představujícího cerberus, což je téma, které jsme již v minulosti použili. Myslím, že je to symbol strachu, dobře spojený s názvem EP a je snadné si jej zapamatovat. Jsme přímočará kapela a nechceme být příliš tajuplní v našich konceptech.


Ve svých textech se VALGRIND zaobírají historií. Jak jste se k tomuto tématu dostali? Proč vlastně historie? A o čem pojednávají texty na posledním EP „Seal of Phobos“.

Nevím přesně, proč jsme tak fascinováni dávnými časy hahaha ... Já beru hudbu jako únik od každodenních bojů a pravděpodobně tohle vede mě a Maxe k tomu, abychom psali texty o něčem, co dovedlo naši mysl tak daleko. Hudba sama o sobě je dost evokující a myslíme si, že potřebuje silné představy. Chci říci, že jsem se volně inspiroval historií a dávnými dobami, nemám zájem o to, abych ve svých textech dával lekce z historie. Já nejsem vědec, jen jsem si občas vybral některé věci podle svých vlastních pocitů a osobních zájmů. Na posledním EP se témata liší. Od krvavých válek, až k obskurním starým pohřebním rituálům a úvahám o pádu staré civilizace.


Kdo je vlastně hlavním autorem hudby a jak VALGRIND skládají nové songy? Tvoříte jako kapela dohromady nebo máte ve svém středu někoho, kdo je hlavním „mozkem“? 

Hudebně je Massimiliano hlavním skladatelem. Píše 70% hudby, zatímco na počátku byl jediným skladatelem. Několikrát jsem přišel s pár nápady a píšu většinu textů. Umberto také pracuje na některých nových věcech. Navzdory tomu všichni přispívají svými nápady, mohou si sami upravovat co potřebují. Zvláště Gianmarco, který si skládá bicí doma sám. Vzhledem k tomu, že žijeme daleko od sebe, posíláme si nový materiál a pracujeme na skladbách ze začátku individuálně. Když se pak sejdeme ve zkušebně, ladíme detaily.


Posledních pár let mi přijde, že italská death metalová scéna jde neskutečně nahoru. Máte spoustu vynikajících kapel, mnoho z nich hrálo i u nás v Čechách. Je tomu opravdu tak? Nebo je to jen pohled mě, jako fanouška ze zahraničí? Zajímalo by mě, jak vaše scéna funguje? Chodí lidé na koncerty? Podporují kapely? 

Kvalita italských kapel je nyní velmi vysoká. Tvůj dojem je správný, během posledních deseti let se scéna hodně rozrostla a profesionálnost hudebníků taktéž. Ale pořád je těžké organizovat úspěšné koncerty.

Nové album vyšlo u Everlasting Spew Records. Proč jste si vybrali právě tento label a jak jste s jeho prací spokojeni? 

Naprostá spokojenost. Giorgio a Tito podporují naši hudbu tím nejlepším způsobem, jak je to jen možné. Když jsme podepisovali smlouvu s Everlasting Spew, nehledali jsme nový label, ale oni měli zájem o to vydat nějaký old school deathmetal a dali nám dobrou nabídku.


Myslím, že „Seal of Phobos“ by nejvíc slušelo vydání na vinylu. Neuvažujete o tom? Jaký je vlastně tvůj vztah ke gramodeskám, k jejich zvuku? Jsi sběratelem?

Byl by to splněný sen! Nikdy mi nebylo dopřáno vydat alespoň jedno album na vinylu. A protože "Seal of obos" je EP, tak myslím, že šance jsou malé. Ale uvidíme, nikdy neříkej nikdy! Nejsem sběratel, ale vlastním stovky cd a vinylů nevyjímaje hahaha ... kupuji ale jen hudbu, kterou miluji, myslím, že to je hlavní rozdíl mezi mnou a sběrateli. Ale respektuji pohled sběratelů, jsou podstatnou součástí undergroundové scény.


Jsou nějaké desky, které tě v poslední době oslovily? 

Je jich mnoho. Netrpělivě čekám až si koupím nové Incantation a nové Unaussprechlichen Kulten, oni vždy produkují vražedný materiál. Také chválím poslední Suffocation a Immolation i přes produkci. Další skupina, která mě hodně zaujala je Horrendous, klasická a svěží současně. Zajímám se taky o experimentální věci jako Phyrron a Mithras, takže se těším brzy i na ně.

Znáš, posloucháš nějaké kapely z České republiky?

Moje oblíbená česká kapela je jednoznačně Heaving Earth. Tihle týpci jsou neuvěřitelní. Hráli jsme s nimi v Plzni s mojí další kapelou HATEFUL a byl jsem z nich unešený. Kdysi dávno jsem viděl vystoupení několika českých kapel jako Hypnos, Alienation Mental, Godless Truth a Krabathor...taky se mi moc líbili Lykathea Aflame, ale nevím, jestli jsou ještě aktivní. Každopádně doufám, že se vaše scéna brzo zase vrátí.


Co chystají VALGRIND v nejbližších měsících? 

Pořád propagujeme „Seal of Phobos“, ale samozřejmě taky pracujeme na novém materiálu. Neradi ztrácíme čas, jsme zrovna v kreatívní fázi a nové skladby přicházejí rychle. No a v mezičase doufáme, že si zahrajeme na dalších skvělých akcích, třeba jako byl právě ETEF!

Děkuji za rozhovor a přeji spoustu prodaných nosičů, stovky šílených fanoušků a tuny dobrých nápadů. Těším se, že až vás zase někdy uvidím naživo a dáme pak pár drinků!

Díky moc brácho a díky za podporu a tenhle skvělý rozhovor! Doufám, že si spolu brzo zase dáme panáka fernetu!

Share this games :

TWITTER